Wpis z mikrobloga

Czy możliwe jest skonstruowanie dogrzewanie przedniej szyby samochodu na zasadzie, że jakoś dobieram odpowiedni drut oporowy, który przytwierdzam wzdłuż kratki nawiewu na przednią szybę, w ten sposób jest chłodzony nawiewem i nie jest widoczny. Podłączam to do gniazdka zapalniczki po odpaleniu silnika więc w sumie taki drut nie powinien mieć więcej jak 120W. Czy w ten sposób akumulator jest chroniony a prąd dla zasilenia drutu idzie jedynie z alternatora?

#motoryzacja #samochody #diy #elektryka #elektronika #majsterkowanie
#pytanie
  • 30
  • Odpowiedz
@cotozazycie lepiej umieścić grzałkę płynu chłodzącego w nagrzewnicy, chyba w a4 b6 było coś takiego fabrycznie. Diesel wiał ciepłem po kilometrze, max półtora.
  • Odpowiedz
@Szakalio: ale po co ? po minucie, dwoch z nawiewow leci temperatura wystarczajaco wysoko zeby ogrzac szybe. wrzucasz nawiew na szybe, i w wiekszosci aut ( zwlaszcza w tych z klimatyzacja ) od razu dziala osuszacz, i szyba odparowuje.
  • Odpowiedz
  • 0
@pozpozi: no muszę ogarnąć czy to mam czy nie, ale jaką moc ma taka grzałka? Bo chodzi mi głównie o jak najszybsze odszronienie przedniej szyby a nie ogrzanie wnętrza. Wydaje się, że ta sama moc ogrzewacza płynu która potem jest "tracona" na ogrzanie silniki, straty na przewodach, rozproszenie po wnętrzu samochodu jest mniej efektywne od tej samem mocy skierowanej na przednią szybę.
  • Odpowiedz
  • 0
@teperkov: chodzi mi właśnie o to, aby w razie potrzeby skrócić ten czas wspomagając dogrzaniem elektrycznym. Zrobienie takiego drutu jest raczej tanie i proste(trzeba to jakoś tylko dobrać) więc jeśli skróciło by to czas odpuszczenia szronu to gra warta świeczki.
  • Odpowiedz
@cotozazycie: w peugeotach masz elektryczne nagrzewnice. Coś jak plaster miodu który się nagrzewa i praktycznie od razu leci ciepłe powietrze. Może poszukaj jakiejś nagrzewnicy na szrocie i wymonyuj ten element. IMO jeśli chodzi tylko o odszranianie to lepiej kupić środek przeciw zamarzaniu szyby od wewnatrz
  • Odpowiedz
@cotozazycie w audi jest to sterowane bodajże przez bcm, ty możesz zrobić to z czujnika temperatury na przekaźnik. Mówisz, że mniej efektywne, a w tej sytuacji jedno napędza drugie, silnik też podgrzewa płyn. Żeby zrobić takie błyskawiczne odszronianie to przydałaby się podgrzewana szyba. Z tego co pamiętam to te grzałki do wody w audi działały dość dobrze, po dwóch minutach była już woda na szybie na wysokości nawiewów.
  • Odpowiedz
@cotozazycie: zrobiłem coś takiego co opisałeś. Użyłem drutu stalowego o średnicy ok 2mm zwiniętego na kszrałt rozciągniętej cewki, długość dobrałem ekaperymentalnie ( wyszło pomiędzy 50 a 100cm) aby nie nagrzewał sie czerwoności. Pobiera to ok 60A przy 12v. Jeszcze tego nie zamontowałem w samochodzie na stałe ale mam taki zamiar przed zimą. Mam zamiar zasilać ro ustrojstwo z osobnbnego akumulatora.
  • Odpowiedz
  • 0
@Zarzutkkake: albo właśnie tak jak piszesz aby to dogrzewanie wyłączało się, gdy w samochodzie zrobi się ciepło od tradycyjnego nawiewu plus w zależności od napięcia aby nie działało przed uruchomieniem silnika.
  • Odpowiedz
@cotozazycie: no ale #!$%@? to da. predzej nagrzeje sie plyn chlodniczy, niz taki drucik. drucik w powietrzu musi #!$%@? milion stopni, zeby zdazyl ogrzac powietrze - to musi byc mocna SUSZARKA
  • Odpowiedz