Wpis z mikrobloga

Auto prezesowskie dla siebie skonfigurowałem już wczoraj:
https://wykop.pl/wpis/76259283/myslalem-zeby-nastepne-auto-za-x-lat-kupic-skode-o/strona/1

A dziś konfiguracja firmowa. Gdy moja firma będzie zatrudniać ponad tuzin pracowników, to aby siebie odciążyć, jednego z nich mianuję na menedżera (takiego z minimum półtorarocznym stażem pracy u mnie). I dostanie taki samochód do celów służbowo-prywatnych:

https://cc.skoda-auto.com/pol/pl-PL/summary-scenic?activePage=summary&color=5X5X&configurationId=C99YANJY&extraEquipments=GPK4PK4%7CMGRA8T6&id=POL%3Bskoda%3B2024%3BPJ3BF4%3B0%3BMASGEB1%5CGYOKYOK%3Bmda20240430123558%3Bpl-PL%3B%3B60007%3B60007&interior=NE&modifiedPages=trimlines%7Ccolors%7Cextraequipments&snapshotVersion=9588d286-9b1c-4078-917c-c71130ac739e&trimline=PJB%7CEssence6000760007&visitedPages=trimlines%7Ccolors%7Cwheels%7Cinteriors%7Cengines%7Cextraequipments%7Cservices

Poza przebiegami służbowymi, zamortyzowanie 6000 km rocznie na cele prywatne (np. dojazdy z pracy do domu) bez potrzeby dopłacania mi (dopłacenie w przypadku przebiegu ponad 6000 km rocznie poza obowiązkami służbowymi). Po wyjechaniu z salonu a przed przekazaniem w ręce pracownika doposażenie o lokalizator gps oraz kaganiec na 120 km/h.

#samochody #motoryzacja #firma #praca #pracbaza #fabia
Adamfabiarz - Auto prezesowskie dla siebie skonfigurowałem już wczoraj:
https://wykop...

źródło: fabia-firmowa

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: bardzo dobrze. powinieneś jeszcze uwzględnić spadek wartości handlowej samochodu po kilku latach eksploatacji przez pracownika. w takim wypadku dobrze byłoby go podczas zwalniania obciążyć kwotą, o jaką samochód utracił wartość przez czas jego eksploatacji
  • Odpowiedz
  • 0
@dlaczego_michau: Znaczy to jak napisałem do 6000 km rocznie przebiegów prywatnie będzie miał pokrytą amortyzację. A jak przejedzie w jakimś roku np. 8000 km prywatnie, to za te nadprogramowe 2000 km będzie musiał dopłacić trochę, teraz strzelam - np. 800 zł.
  • Odpowiedz
Po to kaganiec na 120 bo:

- bezpieczniej

- silnik się mniej zużywa

- także inne elementy samochodu się mniej zużywają


@Adamfabiarz: jak bezpieczniej to czemu nie kaganiec na 90? Zużycie silnika? Przecież z kagańcem i tak można zamykać obrotomierz na niskim biegu, nie mówiąc o piłowaniu na zimnym. Inne elementy? Powiedz ty mi jak się zmienia zużycie pomiędzy jazdą 150, a 120 na autostradzie. W końcu jak masz taki argument
  • Odpowiedz
  • 1
magistrali CAN


@Karbon315: Dziękuję za podpowiedź kolego, leci plusik. Choć wątpię, że będzie mi się chciało aż tak sprawdzać.
A co do pytania. To zamiast na daną prędkość, mogę poprosić o kaganiec na obroty - max 3750 rpm (jest to równe max momentowi obr. oraz 120 km/h na nadbiegu).

Porównując jazdę 120 km/h i 150 km/h to:
- większa temperatura oleju i to o dobre 9 stopni (110 st vs 119
  • Odpowiedz
Porównując jazdę 120 km/h i 150 km/h to:

- większa temperatura oleju i to o dobre 9 stopni (110 st vs 119 st)

- większa temperatura samego bloku silnika

- większe tarcie wewnątrz silnika

- szybsza degradacja płynu chłodniczego

- szybsze zużywanie się np. paska klinowego

- większe wibracje różnych elementów ruchomych - także poduszek silnika, ale i zawieszenia, kół, itd.

- 120 km/h to 67% v max z 178 km/h i
  • Odpowiedz
  • 1
@Karbon315: Wiesz jak ktoś trzyma do końca wydłużonej gwarancji do 150 - 160 tys. km to nie ma to znaczenia. Ale przy 200 - 250 tys. km może mieć to znaczenie. A tym bardziej może mieć znaczenie przy 400 - 500 tys. przebiegu.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz jak to tarcie wewnatrz silnika zalezy od jego predkosci obrotowej?

Tez ciekawi mnie teza, ze temperatura silnika rosnie wraz z predkoscia. Dlaczego szybszy przeplyw powietrza nie chlodzi lepiej?
  • Odpowiedz
Dobry trolling. Z wielu różnych względów.


@zonecom: To nie jest trolling, gość jest autentycznie #!$%@?ęty. Z wielu względów, chociażby wykopaka jest tu dowodem.
  • Odpowiedz
  • 0
@xan_physic: Wiekszy ruch = większe tarcie = większa temperatura.
A między przepływem powietrza a silnikiem jest układ chłodniczy, który ma swoje wartości graniczne, tak jak i sam silniki, i takie rzeczy jak np. uszczelka pod głowicą, itd., mają swoje pewne cieplne właściwości graniczne.
  • Odpowiedz
Serio?. Taką ideologię dorabia do Skody Fabii?. Najbardziej obciachowego auta na rynku?. Niebywale :D


@zonecom: Na początku też myślałem, że jaja sobie robi, ale niestety nie. ()
  • Odpowiedz