Aktywne Wpisy
oficjalniemartwa +14
Ale jestem #!$%@?, czasem mi się przypominają moje zajawki i słomiany zapał, to aż mnie skręca. Robilam wszystko, boks, perkusja, strzelanie, gitara, malowanie, rzeźbienie, lepienie, #!$%@? muje dzikie węże, wszystko to znam tak na 10%. Jestem zażenowana samą sobą.
PorzeczkowySok +46
cztery sery, monsterek i Ferdziu, mmmmmmm (。◕‿‿◕。)
Ja będę robić duży serwis klimy jak na obrazku co 2 lata naprzemiennie z małym serwisem klimy jaki miał miejsce rok temu (wymiana filtra kabinowego i ozonowanie).
#samochody #motoryzacja #fabia #mechanikasamochodowa #klimatyzacja
@Adamfabiarz: no chyba nie, max to 10%.
Chyba że u VAGa, oni mają specjalne normy, dotyczy to również zużycia oleju silnikowego.
@Karton_ze_szklem To pewnie jeszcze stary czynnik masz. Ja mam ten ekologiczny.
w 2019r miałem wymieniany skraplacz bo przegnił oryginalny. w 2023r, czyli 4 lata później musiałem wymienić czujnik ciśnienia wiązkę i cewkę, wiesz ile czynnika ubyło przy spuszczaniu? Nic.
W drugim aucie które kupiłem ponad 2 lata temu w skodzie, nie dotykałem się do klimy ani razu, aby kabinówka. Chodzi bez problemu.
@bidzej: Ale weź pod uwagę za vagi to
Mimo wszystko jakby chciało mi się bawić to za rok bym wstawił na test szczelności, który polega na tym że auto zostaje na noc, jest nabite 16 barów azotem i pomiar ile barów jest następnego dnia.
Jak mi ten skraplacz robili, to tak zrobili, i z 16 następnego dnia rano zrobiło się
@r5678: ...tylko kiedy to było...
W przeciągu ostatnich ~10 lat jeździłem wieloma nowymi samochodami i VAGi to były jedyne, gdzie dolewki czegokolwiek poza płynem do spryskiwaczy i AdBlue były konieczne. Mój ulubiony był Golf 2.0 TDI, nówka sztuka, gdzie nie tylko trzeba było regularnie dolewać olej, ale od czasu do czasu płyn chłodniczy - i to wszystko było "w normie".
@Adamfabiarz: nie ma to żadnego znaczenia, ta klima jest nieszczelna i wymaga naprawy, w tym oczywiście wymiany osuszacza.
https://moto.infor.pl/eksploatacja-auta/uklad-chlodzenia-i-klimatyzacja/317927,Czynnik-chlodniczy-czy-rzeczywiscie-go-ubywa.html
Firmy zajmujące się naprawą i konserwacją samochodowych układów klimatyzacji zalecają uzupełnienie czynnika chłodniczego nie rzadziej niż raz na 2 lata. Twierdzą, że nawet w szczelnych układach ubytek czynnika kształtuje się na poziomie od 10 do 20% rocznie i dlatego trzeba go sukcesywnie uzupełniać.
@r5678: Także z linku:
jeszcze jedno, niech klimatyzacja będzie włączona w pojeździe przez cały rok. Zapewni to prawidłowe smarowanie jej sprężarce.
Nawet gdy
Tak, dzięki za poradę, wymieniam filtr powietrza 3x częściej niż zaleca producent - co 30 tys. km zamiast co 90 tys.
@Adamfabiarz: Jaka metodyka pomiaru?