Wpis z mikrobloga

#sap

Podbiłem na targach pracy do firmy zajmującej się SAPem. Powiedziałem, że mimo że studiuje kierunek ekonomiczny to miałem jakieś tam przygody z programowaniem, jestem samoukiem i chciałbym próbować tego SAP (najbardziej FI/CO) ogarniać. Babka powiedziała, że skoro tak, angielski znam i mam dyspozycyjność na 1/2 etatu to nawet dobrze rokuje. I że oni niby uczą od podstaw, byle by tylko mieć zapał, chęci i ogar. Także zostawiłem swoje CV i liczę na odpowiedź. Spotkaliście się w swoich firmach, że zatrudniano ludzi de facto bez doświadczenia i studiów kierunkowych?
  • 16
Znam wiele przypadków kariery w technologi SAP bez studiów kierunkowych. Sam jestem po elektronice i telekomunikacji i kilku m-cach pracy przy innym ERP, pracuje jako programista ABAP.
@D3lt4: Wrocław. Ja po prostu podchodziłem z koncepcją: "powiedzcie mi jakie macie wymagania odnośnie znajomości SAPa a będę się starał tego nauczyć". Reaktywują właśnie u mnie na uniwerku kółko naukowe SAPa, zamierzam się zapisać. Mam zamiar też szukać tutoriali w necie, jakiejś literatury i się "samouczyć". Nie chodzi mi o to żeby iść do takiej firmy i dajcie mi kilka tysi i elo, tylko żeby mnie uczyła. Taki staż po prostu,
@madry_i_mieciutki: SAPa można podzielić na dwie części, rzeczywiste programowanie w Javie/ABAPie, gdzie ktoś powinien być programistą; zresztą to raczej jest tworzenie kolejnych pól i tabel, więc nie jakieś ambitne programowanie. No ale żeby cośtam zdziałać wypadałoby coś o programowaniu wiedzieć. (poprawcie mnie jeśli się mylę)

Druga strona to konfiguracja systemu na podstawie założeń użytkowników (a raczej zamiana procesów w firmie na takie jakie są w SAP ( ͡° ͜ʖ
dodam jeszcze ze w necie jest sporo materiałów o SAP, ale są bardzo chaotyczne i "wchodzą jednym uchem, a wychodzą drugim" - skoro jesteś na studiach = masz dużo czasu - jak je ogarniesz to może coś zapamiętasz i będzie baza, żeby coś działać.