Wpis z mikrobloga

55 991 - 404 = 55 587

W końcu zrealizowałem plan na #400km na rowerze w ciągu doby, który chodził mi po głowie od jakichś dwóch miesięcy :) Ponieważ w sobotę minął rok #bezpapierosa, stwierdziłem, że zrealizowanie tego planu w tym dniu będzie dobrym jego podsumowaniem :)

Przy okazji moje story związane z #rower. Jeżdżę dopiero od dwóch lat. Rok temu rzuciłem palenie i zauważyłem znaczną poprawę wydolności w związku z tym. Może to będzie #motywacja dla innych. Tylko w tym roku pierwszy raz złamałem kolejno barierę 100 (w sumie 16 razy), 200, 300 i w końcu 400km. Dodatkowo przed rozpoczęciem przygody z rowerem, miewałem częste bóle kręgosłupa i bezdechy nocne (czy cos w tym stylu - po prostu budziłem się z uczuciem braku tlenu, szybkim oddechem i biciem serca). Na dzień dzisiejszy to wszystko minęło :)

Wracając do wycieczki - padło na trasę Katowice - Poznań. Zależało mi na bezpośrednim pociągu powrotnym, oraz by pociąg rozpoczynał tam swój bieg. Ponieważ brakowało kilkudziesięciu kilometrów, zmodyfikowałem trasę tak, by zaliczyć kilka gminnych dziur do #zaliczgmine w województwach śląskim i opolskim.

Planowałem wyjazd o godzinie 5:00. Rano trochę pizgało i musiałem zawrócić by zabrać drugi polar. Wiozłem też ze sobą śpiwór w przypadku niepowodzenia i przymusowego noclegu gdzieś na przystanku - na szczęście nie przydał się ;) Ostatecznie wyruszyłem o godzinie 5:30. Zajeżdzam na stację Bliska żeby dobić opony. Okazało się że sprężarka tylko upuszcza mi powietrze zamiast pompować. Start nieciekawy i trochę byłem zdemotywowany, ale później było już z górki.

Pogoda idealna na rower. Jechałem w zasadzie tylko bocznymi drogami. Plusem był mały ruch i przyjemne widoki i zapachy ;) mijanych wiosek, minusem - często fatalna nawierzchnia, która mnie spowalniała. Nieźle mnie też wytrzęsło. A zdarzało się i tak:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/RPnIxKseyyBIZGwcPfXtpdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink