Wpis z mikrobloga

Mam problem z oknem w moim świeżo odebranym #mieszkaniedeweloperskie. Chodzi o to, że w jednym z okien wykrzywił się (na skos) taki jakby bolec u spodu ramy skrzydła okiennego. Taki metalowy element który porusza się wraz z przekręcaniem klamki. On powinien wchodzić w takie odpowiednie miejsce na framudze okiennej, ale że jest wykrzywiony to nie może tam trafić i zamiast tego przy próbie zamknięcia rysuje plastik framugi. W efekcie nie mogę zamknąć okna na 100%, klamka zatrzymuje się najdalej w pozycji "południowy wschód" zamiast właściwego "na południe" (prosto do dołu).
Nie wiem czy było to od początku i przeoczyłem to przy odbiorze mieszkania czy stało się to później. W każdym razie zauważyłem ten problem przy pierwszej próbie otwarcia okna już miesiąc po odbiorze. Jest dla mnie bardzo prawdopodobne, że stało się to przez to, że okna nie są wyregulowane.

Napisałem z tym problemem do działu technicznego dewelopera licząc że to naprawią na swój koszt. W odpowiedzi napisali mi, że "nie przekazali stolarki okiennej z takim uszkodzeniem" i zaoferowali, że mogą zlecić firmie od okien by naprawili to, ale będzie to jednak odpłatnie. Zastanawiam się czy przystać na tę propozycję (bo nie mam wyboru), czy może oni próbują mnie wydymać i powinni to załatwić na swój koszt w ramach rękojmi? Co sądzicie? Co doradzicie?

#mieszkanie #remontujzwykopem i chyba #prawo
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@AgentGecko u mnie deweloper mówił, że często okna mimo regulacji, ale nie używania, trzeba ponownie wyregulować i nam regulowali jeszcze raz po jakiś dwóch miesiącach jak zaczęliśmy wykańczanie.
  • Odpowiedz
  • 0
@programista15cm: Teraz jak to jest wygięte, czyli uszkodzone to raczej nie dam rady tego wyregulować, raczej trzeba ten element wymienić lub naprawić. A sam nie chciałbym też pogorszyć sprawy stukając w to np. młotkiem w celu wyrównania bolca...
  • Odpowiedz
@AgentGecko czyli pomyśleli o regulacji, to musiało być z-----e coś po prostu i nie zauważyłeś przy odbiorze. Nie miałeś wynajętego kogoś technicznego od odbioru? U nas człowiek sprawdzał takie rzeczy i zauważył jakieś mini rzeczy do poprawki, na które pewnie byśmy nie zwrócili uwagi
  • Odpowiedz