#filmnawieczor Mireczki, najlepsze Waszym zdaniem psychologiczne thrillery/mystery? Jestem wybrednym oglądaczem w tym temacie, większość klasyków widziałem. Od siebie polecę (tu będa filmy zarówno czyste dreszczowce, jak i z domieszkami, postaram się bez oczywistości typu Milczenie Owiec i reszta czy Fight Club):
- Oczy Szeroko zamknięte - Tożsamość - Grindhouse - Prestiż - Pojedynek (2007) - Eden Lake - Władcy Umysłów - Blade Runner (ofc) - Cube - Pi - Cela - Drabina Jakubowa - Mr Brooks - Gone Girl (ostatni thriller z nowych który mnie zachwycił, po 2014 mam problem z tym, żeby coś do tego poziomu doskoczyło) - Obłęd - Wersja Ostateczna - Przepowiednia - Vanilla SKy - Equilibrium - Telefon - Efekt Motyla - Sekretne Okno - Przez ciemne zwierciadło - Dej Vu - Wyspa Tajemnic - Dziewczyna z tatuażem (ale tu lepiej książki) - Układ Zamknięty - Gra - Lęk Pierwotny - American Psycho - Psychoza (klasyka, ale ma już swoje lata) - Arlington Road - Dark City (bardziej sf) - Siła Strachu - Cloverfield Lane - Mężczyzna Idealny - Firma - Upadek - Utalentowany pan Ripley - Basen - Dogville - Mechanik - Przebudzenie - Palimpset - Numer 23 - Nie oglądaj się - Autor Widmo - Sierota - Labirynt - Do szpiku Kości - Stoker - Teoria Spisku - Misery - Człowiek, tóry wiedział za dużo - Otwórz oczy - Zabicie świętego jelenia - Jestem mordercą - Memento - Trauma - Cena prawdy - Czarny motyl (ale nie oglądajcie ostatniej sceny) - Zwierzęta nocy - Wszystko gra - Harry angel / póki co tyle/
@Cedrik: Czasami coś wrzucam w tym klimacie na #filmyswiata coś typu koreański Memories of murderer albo hiszpańska Trylogia Baztan (trzy filmy jako całość). Ogólnie filmy koreańskie, hiszpańskie, francuskie są dobre w tym klimacie.
@Cedrik: do głowy przyszedł mi polski "Dom zły". Na pewno jest to mocny thriller, którego się nie zapomina; "Donnie Darko", choć bardziej klimatem, bo tematycznie to taka dziwna mieszanka; Polecam film "Matka" (2009) Joon-ho Bonga, tam jest tajemnica i ciekawie się to rozwija. W ogóle sporo jest koreańskich filmów z tajemnicą i ciężkim klimatem - "Oldboy", "Ujrzałem diabła"; O, przewrotnie dodam japońskie animacje "Perfect Blue", "Paprika" i "Millennium Actress" autorstwa nieżyjącego
- Oczy Szeroko zamknięte
- Tożsamość
- Grindhouse
- Prestiż
- Pojedynek (2007)
- Eden Lake
- Władcy Umysłów
- Blade Runner (ofc)
- Cube
- Pi
- Cela
- Drabina Jakubowa
- Mr Brooks
- Gone Girl (ostatni thriller z nowych który mnie zachwycił, po 2014 mam problem z tym, żeby coś do tego poziomu doskoczyło)
- Obłęd
- Wersja Ostateczna
- Przepowiednia
- Vanilla SKy
- Equilibrium
- Telefon
- Efekt Motyla
- Sekretne Okno
- Przez ciemne zwierciadło
- Dej Vu
- Wyspa Tajemnic
- Dziewczyna z tatuażem (ale tu lepiej książki)
- Układ Zamknięty
- Gra
- Lęk Pierwotny
- American Psycho
- Psychoza (klasyka, ale ma już swoje lata)
- Arlington Road
- Dark City (bardziej sf)
- Siła Strachu
- Cloverfield Lane
- Mężczyzna Idealny
- Firma
- Upadek
- Utalentowany pan Ripley
- Basen
- Dogville
- Mechanik
- Przebudzenie
- Palimpset
- Numer 23
- Nie oglądaj się
- Autor Widmo
- Sierota
- Labirynt
- Do szpiku Kości
- Stoker
- Teoria Spisku
- Misery
- Człowiek, tóry wiedział za dużo
- Otwórz oczy
- Zabicie świętego jelenia
- Jestem mordercą
- Memento
- Trauma
- Cena prawdy
- Czarny motyl (ale nie oglądajcie ostatniej sceny)
- Zwierzęta nocy
- Wszystko gra
- Harry angel
/ póki co tyle/
Tesis AKA Thesis (1996) - coś w stylu 8mm, ale bez Cage'a
La isla mínima (2014)
Piktųjų karta (2021)
@ptt_: Dziękuję mireczku, właśnie ma takie komcie liczyłem!
@patatier: dosłownie oglądałem przedwczoraj ;)
Zamieściłbym się tam jeszcze jeden twist imho. Bo trochę przewidywalne, ale widoki rekompensują wszystko ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@patatier: Z którego roku? Lata 50 czy 90?
Edit: ok jest, umknęła mi.
Długa lista, ale nie znaczy że dobra. Sporo tu szajsu...
@mixererek: na przykład?
Podałem filmy, które z jakiegoś powodu mi się w temacie bardzo spodobały, część może być dyskusyjna ofc ;)
@czemuztak: ?
P.S. fajna lista. Szacun :)
@Cedrik: efekt motyla - tu przestalem czytac