Wpis z mikrobloga

Mam passata b7 z 2014 roku z silnikiem 1800CC / 170hp / 125kW TFSI kod CPRA. Czy ma ktoś z was ten sam silnik zagazowany? Warto do takiego silnika pakować LPG? Pytałem okolicznych gazowników to ceny oscylują w granicach 5000-6000 pln. Auto w trasie pali 7 litrów przy przepisowych prędkościach a w mieście z 10/12. Gazownicy mówili mi, że i tak będę musiał lać paliwo na dotrysk i schładzanie wtrysków. Przyjąłem teoretycznie, że w trasie auto będzie paliło te 2 litry benzyny na dotrysk i 8 litrów gazu czyli na 100km oszczędności wychodzi ~15zł. Zakładając, że będę robił 15k km rocznie to inwestycja spłaci się w 2 i pół roku. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś z takim silnikiem w gazie opisał jak u niego to wygląda. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#lpg #motoryzacja
  • 6
  • Odpowiedz
@Kaacezet: LPG do wtrysku bezpośredniego to bardzo ciekawy temat. Wielu nawet nie podchodzi do tematu. Jest też rzesza co mówi, że przy gazie check musi się palić. Jak wybierzesz odpowiedniego gazownika to warto. Jak będziesz szukał oszczędności już przy montażu to możesz do interesu dołożyć.
  • Odpowiedz
@Kaacezet: IMHO gra nie warta świeczki. Duża inwestycja, marne oszczędności, a jak coś się zacznie pierdzielić to będziesz jeździł po mechanikach i bulił.
  • Odpowiedz
@Kaacezet: prawie 2x cena taka za parę minut dłużej pokilikania na kompie? to ja bym zamówił gaz za 3500zł bez dotrysku, a w domu sam sobie ustawił. rozumiem 200-300zł drożej, ale nie 2500zł, przy tym nie ma żadnych innych części niż w zwykłej instalacji i w gruncie rzeczy ogranicza się do paru kliknięć i w tabeli ustawienia procentów od kiedy do kiedy i ile.

No chyba że to VI generacja. ale
  • Odpowiedz