Wpis z mikrobloga

Mireczki z #seo i #pozycjonowanie pytanko czy mieliście kiedyś podobną sytuację. Strona (https://piesniobranie.pl) zwykły informacyjny portal postawiony na expirce rok temu. Chwilę przed Marcowym Core Update zaczęło żreć, kliki w górę, co nie dodałem to wbijało w top5. W okolicach końca rolloutu wyleciało mi kilka sytych URLi całkowicie z top100 a w wielu przypadkach na targetowane słowa kluczowe wyskakują zupełnie inne adresy URL, takie które nie są wgl powiązane z keywordem. Canonicale poustawiane poprawnie.

Przykład jeden z wielu: Fraza "pieśni oazowe lista"
Target page: https://piesniobranie.pl/piesni-oazowe
A rankuje to: https://piesniobranie.pl/piesni-na-slub/

Jak myślicie co może być przyczyną? Jakiś filtr od Googla na sam koniec update czy coś innego?
  • 7
  • Odpowiedz
@shuffle7: mam dokładnie taki sam problem ja i moja konkurencja. Pod koniec rolloutu spadło mnóstwo linków. Jedyna zależność jaką u siebie i swojej konkurencji na razie widzę to keyword stuffing.

Artykuły na twojej stronie nie są przypadkiem z gpt? Tak wyglądają
  • Odpowiedz
  • 0
@ivall: tak, używam GPT do artykułów+prompting. Na stronach które mają generować ruch dodaje większy input w promptowanie (rozbieranie tekstu na encję, daję mu wkład etc.)
  • Odpowiedz
  • 0
@ivall: Chcę spróbować zastosować kilka metod i zobaczyć co ruszy. Jak mówisz o keyword stuffing to chcę przyciąć trochę istniejący tekst, odjąć trochę fraz, przerzucić do na inny URL, ustawić canonicala i 301 i zobaczyć co się stanie
  • Odpowiedz
@shuffle7: no to obstawiam, że to jest problemem bo ta marcowa aktualizacja miała na celu głównie redukcję treści o niskiej jakości (w tym ai), ogólnie google próbuje zwalczać ai
  • Odpowiedz
@shuffle7: Niestety treści niskiej jakości, zasadniczo możesz spróbować to odzyskać poprzez napisanie nowych, jakościowych ale nie wiem czy to gra warta świeczki
  • Odpowiedz