Wpis z mikrobloga

  • 0
@Yelonek: o cię baton, jaki fikoł xD

Źródło mówi o jednym, a artykuł (i wycięty z niego wykres) o czym innym.
A koniec końców wniosek jest taki, że nie wiadomo, ile ci wytrzyma bateria.

I czy 7.5% odsetka wymian dla 13-letniego auta to rzeczywiście jest "rzadko"? I czy jest sens kupować używanego elektryka, kiedy koszt takiej baterii to nierzadko kilkadziesiąt tysięcy ojro? Mało tego, czy 0.1% dla nowych aut to mało?
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Źródło mówi o jednym, a artykuł (i wycięty z niego wykres) o czym innym.

A koniec końców wniosek jest taki, że nie wiadomo, ile ci wytrzyma bateria.


Nie wiem o co Ci dokładnie chodzi, ale w artykule jest napisane, że "nie wiadomo ile, ale raczej długo i więcej niż się spodziewano", a to raczej nie jest negatywna opinia.

We still have very little sense of how they degrade over their lifetime -
  • Odpowiedz
Czyli mówisz, że kupując 13-letnie auto mam 92.5% szansy nie naciąć się na minę


@Yelonek: o luj... nie, masz 92.5% szansy, że twoja bateria nie musi być wymieniona za grube siano. Bo inaczej nigdzie nie pojedziesz. Oczywiście reszta usterek, w tym zaniedbania eksploatacyjne, korozja, usterki mechaniczne czy ukryte szkody powypadkowe - to wszystko nadal czeka na ciebie przy zakupie używki, jak w przypadku ICE.

Na temat reszty nie chce mi się
  • Odpowiedz
  • 1
@bidzej:

Na temat reszty nie chce mi się pisać. Fakt jest taki, że artykuł źródłowy to jest takie #!$%@? "nie wiadomo, ale może będzie dobrze" (bo tak) - a dane wyraźnie pokazują, że im strasza bateria, tym gorzej. Co w sumie dla baterii jest typowe i normalne.


Można pokazać tym co piszą, że po 8 latach bateria jest do wymiany, że >90% nadal jeździ. Nawet jak zdecydujesz się na wymianę to
  • Odpowiedz
@Yelonek: pierwsze zdanie

Plug-in electric vehicle's lithium-ion batteries have become less prone to failures in recent years.


Gdzie to widać? Tak jak napisałem, z danych i wykresu wynika tylko, że im strasza bateria, tym większe ryzyko konieczności wymiany. Nic więcej.
  • Odpowiedz
  • 0
Gdzie to widać? Tak jak napisałem, z danych i wykresu wynika tylko, że im strasza bateria, tym większe ryzyko konieczności wymiany. Nic więcej.


@bidzej: Dobra, czyli zakładasz skokowy wzrost liczby awarii po 8-9 latach? Wprowadzenie aktywnego zarządzania temperaturą nie ma znaczącego wpływu na żywotność baterii? Musimy w takim razie rok czy dwa poczekać i się przekonamy jak będzie wyglądał wykres.
  • Odpowiedz