Moja mieszanka olejowa nadal ewoluuje. Postanowiłem, że będę teraz do oleju dodawać Mannol Ceramo Ester. Butelka 300 ml za jedyne 40 zł, a powinna starczyć na 6 - 8 miesięcy / na 2 wymiany oleju (2 x 150 ml), ze względu, że u mnie mało oleju wchodzi (3,7 L zalanie fabryczne, przy normalnej wymianie 3,4 - 3,5 L).
Trochę boru, trochę estrów, ale przede wszystkim zwiekszona ilość ZDDP. Wiadomo, nic co w nadmiarze nie jest dobre, bo wiecej ZDDP może zabić szybciej katalizator. Ale tak myślę, że +250 ppm cynku i fosforu może tylko pomóc. No i na koniec dnia chodzi o ochronę silnika, natomiast katalizator to część łatwo wymienna.
Dodatkowo, ZDDP działa synergistycznie z już dodawanym przeze mnie molibdenem.
@Adamfabiarz: skoro tak wszystko liczysz w gramach i mililitrach, powiedz mi jak obliczasz różnice w jakości paliw, które tankujesz? nad tym nie masz kontroli
@agencja_bebenstwa_warmianskiego: Tankuję benzynę premium 98 E5, a jeśli chodzi o gaz, to jak w zegarku co 12,5 - 15 tys. km wymieniam filtry gazu, i dzięki temu nie muszę za bardzo rozmyślać nad jakością paliw. Niemniej jak np. jadę w Ukrainę (Zachodnią), to pierw wolę zatankować po polskiej stronie, a następnie zatankować ponownie po powrocie.
powiedz mi proszę jakie ciśnienie opon ustawiasz kiedy jedziesz a)po autostradzie w zakresie 117kmh- chwilowo 122kmh (wyżej to już się silnik męczy) b)po drodze krajowej o dobrej nawierzchni c)po drodze wojewódzkiej (więcej dziur i niedoskonałości w asfalcie) d)podczas wyjazdów na ukrainę gdzie drogi są w złym stanie
weź pod uwagę porę roku oraz fakt że na wartość ciśnienia w oponach letnich wpływ ma także temperatura. Przyjmuje się,
@agencja_bebenstwa_warmianskiego: Jeżdżę cały czas z oponami napompowanymi 3,0 bara na tył i 2,5 bara na przód (opony są regularnie rotowane przód - tył). Sprawdzam raz w miesiacu, czyli co ok. 2 - 3 tys. km, a w razie większego spadku ciśnienia komputer mnie poinformuje.
Taka mała uwaga co do A) Jeżdżę z prędkościami 110 - 115, w chwilowych porywach do 116 - 120. 120 praktycznie nie przekraczam w ogóle.
@Adamfabiarz: W takim razie jeździsz ze zbyt dużym ciśnieniem. Powodujesz nierównomierne zużycie bieżnika opon co prowadzi do wzrostu kosztów eksploatacji samochodu.
@agencja_bebenstwa_warmianskiego: Nie jest ze zbyt dużym ciśnieniem. Jest ustawione wg instrukcji w trybie ekonomicznym i przy obciążeniu (pasażerowie, bagaże). A, że ponad 80% moich przebiegów to trasy, i z tego najczęściej z pasażerami, to dlatego tak a nie inaczej. Na tył nawet mogłoby być 3,2 ale dobijam do równych 3,0. Opony rotuję co roku przy, więc jest równomierne zużycie. Np. te wielosezony co miałem założone na zimę z przodu, w kolejną
@n_____S: Raz zmieniłem na oryginalny (bo taki miał mechanik na warsztacie), potem zwykle na Boscha, ale, że myślę o bojkotowaniu Boscha ze względu na co fundacja Boscha wydaje pieniądze, to właśnie skończyłem zapas filtrów olejowych Boscha i następnym razem będzie co innego - może być Filtron. Używałem Filtrona do poprzednich aut, tak jak i w obecnym zmieniam filtry powietrza i kabinowe od Filtrona. W sumie to przy wymianach co 8000 km
Dzisiaj mija 20 rocznica przystąpienia Polski do UE. Unia realnie zmieniła moje życie. Nie wyobrażam sobie Polski poza UE. Zaplusuj, jesli się za mną zgadzasz.
https://www.mannol.de/pl/produkty/dodatki/dodatki-estrowe/mannol-ceramo-ester
Trochę boru, trochę estrów, ale przede wszystkim zwiekszona ilość ZDDP. Wiadomo, nic co w nadmiarze nie jest dobre, bo wiecej ZDDP może zabić szybciej katalizator. Ale tak myślę, że +250 ppm cynku i fosforu może tylko pomóc. No i na koniec dnia chodzi o ochronę silnika, natomiast katalizator to część łatwo wymienna.
Dodatkowo, ZDDP działa synergistycznie z już dodawanym przeze mnie molibdenem.
#samochody #motoryzacja #olej #mechanikasamochodowa #fabia
powiedz mi proszę jakie ciśnienie opon ustawiasz kiedy jedziesz
a)po autostradzie w zakresie 117kmh- chwilowo 122kmh (wyżej to już się silnik męczy)
b)po drodze krajowej o dobrej nawierzchni
c)po drodze wojewódzkiej (więcej dziur i niedoskonałości w asfalcie)
d)podczas wyjazdów na ukrainę gdzie drogi są w złym stanie
weź pod uwagę porę roku oraz fakt że na wartość ciśnienia w oponach letnich wpływ ma także temperatura. Przyjmuje się,
Jeżdżę cały czas z oponami napompowanymi 3,0 bara na tył i 2,5 bara na przód (opony są regularnie rotowane przód - tył). Sprawdzam raz w miesiacu, czyli co ok. 2 - 3 tys. km, a w razie większego spadku ciśnienia komputer mnie poinformuje.
Taka mała uwaga co do A) Jeżdżę z prędkościami 110 - 115, w chwilowych porywach do 116 - 120. 120 praktycznie nie przekraczam w ogóle.
Za każdym razem, łapie się za łeb jak czytam twoje wpisy
Opony rotuję co roku przy, więc jest równomierne zużycie. Np. te wielosezony co miałem założone na zimę z przodu, w kolejną
to jest takie filmowe, typ ma taki raczej przeciętny samochód, a opiekuje się nim jak cudem świata i to jest super
na taki content czekałem na mirko ostatnie 5 lat
@everybodykombinerki: Obrażasz przeciętne samochody.