Wpis z mikrobloga

Moja mieszanka olejowa nadal ewoluuje. Postanowiłem, że będę teraz do oleju dodawać Mannol Ceramo Ester. Butelka 300 ml za jedyne 40 zł, a powinna starczyć na 6 - 8 miesięcy / na 2 wymiany oleju (2 x 150 ml), ze względu, że u mnie mało oleju wchodzi (3,7 L zalanie fabryczne, przy normalnej wymianie 3,4 - 3,5 L).

https://www.mannol.de/pl/produkty/dodatki/dodatki-estrowe/mannol-ceramo-ester

Trochę boru, trochę estrów, ale przede wszystkim zwiekszona ilość ZDDP. Wiadomo, nic co w nadmiarze nie jest dobre, bo wiecej ZDDP może zabić szybciej katalizator. Ale tak myślę, że +250 ppm cynku i fosforu może tylko pomóc. No i na koniec dnia chodzi o ochronę silnika, natomiast katalizator to część łatwo wymienna.

Dodatkowo, ZDDP działa synergistycznie z już dodawanym przeze mnie molibdenem.

#samochody #motoryzacja #olej #mechanikasamochodowa #fabia
  • 13
  • Odpowiedz
  • 0
@agencja_bebenstwa_warmianskiego: Tankuję benzynę premium 98 E5, a jeśli chodzi o gaz, to jak w zegarku co 12,5 - 15 tys. km wymieniam filtry gazu, i dzięki temu nie muszę za bardzo rozmyślać nad jakością paliw. Niemniej jak np. jadę w Ukrainę (Zachodnią), to pierw wolę zatankować po polskiej stronie, a następnie zatankować ponownie po powrocie.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: dzięki za odpowiedź

powiedz mi proszę jakie ciśnienie opon ustawiasz kiedy jedziesz
a)po autostradzie w zakresie 117kmh- chwilowo 122kmh (wyżej to już się silnik męczy)
b)po drodze krajowej o dobrej nawierzchni
c)po drodze wojewódzkiej (więcej dziur i niedoskonałości w asfalcie)
d)podczas wyjazdów na ukrainę gdzie drogi są w złym stanie

weź pod uwagę porę roku oraz fakt że na wartość ciśnienia w oponach letnich wpływ ma także temperatura. Przyjmuje się,
  • Odpowiedz
  • 0
@agencja_bebenstwa_warmianskiego:
Jeżdżę cały czas z oponami napompowanymi 3,0 bara na tył i 2,5 bara na przód (opony są regularnie rotowane przód - tył). Sprawdzam raz w miesiacu, czyli co ok. 2 - 3 tys. km, a w razie większego spadku ciśnienia komputer mnie poinformuje.

Taka mała uwaga co do A) Jeżdżę z prędkościami 110 - 115, w chwilowych porywach do 116 - 120. 120 praktycznie nie przekraczam w ogóle.
  • Odpowiedz
  • 0
@agencja_bebenstwa_warmianskiego: Nie jest ze zbyt dużym ciśnieniem. Jest ustawione wg instrukcji w trybie ekonomicznym i przy obciążeniu (pasażerowie, bagaże). A, że ponad 80% moich przebiegów to trasy, i z tego najczęściej z pasażerami, to dlatego tak a nie inaczej. Na tył nawet mogłoby być 3,2 ale dobijam do równych 3,0.
Opony rotuję co roku przy, więc jest równomierne zużycie. Np. te wielosezony co miałem założone na zimę z przodu, w kolejną
  • Odpowiedz
  • 0
@n_____S: Raz zmieniłem na oryginalny (bo taki miał mechanik na warsztacie), potem zwykle na Boscha, ale, że myślę o bojkotowaniu Boscha ze względu na co fundacja Boscha wydaje pieniądze, to właśnie skończyłem zapas filtrów olejowych Boscha i następnym razem będzie co innego - może być Filtron. Używałem Filtrona do poprzednich aut, tak jak i w obecnym zmieniam filtry powietrza i kabinowe od Filtrona. W sumie to przy wymianach co 8000 km
  • Odpowiedz