Wpis z mikrobloga

Cześć, mieszkam na wysokim piętrze bez windy, zastanawiam się nad zrobieniem upgrade roweru Trek Dual Sport 2 gen 4, żeby był trochę lżejszy.
Korba Trek-Diamant Wheel Top DCRX1 Double Crankset wymienić na FC-MT210-2 46/30 ale widzę, że jest ciężko do kupienia.

Widelec SR Suntour NEX, sprężyna, regulacja wstępnego naprężenia, blokada hydrauliczna, 100 x 5 mm QR, 63 mm skoku. Przeglądałem i nie orientuję do końca który widelec najlepiej kupić.

Co byście proponowali?
P.S jeżdżę 90% na asfalcie

#rower #trek #cross
  • 7
@MarQueS:
Najtaniej jest dać lżejsze opony, da się nawet kilogram zyskać dajac lekkie slicki.

Widły wymień na Manitou Markhor albo sztywny Alu.

Korbę możesz dać 1rz 36t lub 38t i od razu wywali się przerzutkę przednia, linkę i manetkę.
@MarQueS:
Urban contact 40mm lub 47mm, Marathon Racer 40mm.

Model wybierasz pod oś swojego koła i łożyska rury sterowej. Markhor i tak jest dużo lżejszy od suntura.
Jeszcze RS Paragon Gold jest dosyć lekki.
Ale żaden nie będzie lekki jak sztywne widły.
@MarQueS: Serio kilogram na rowerze by taką różnicę zrobił? imho bez sensu, bo cały czas i tak będzie za ciężki, z czasem się przywyczaisz, albo siłe wyrobisz ;) Lepszą opcją jest zmiana amortyzatora na sztywny widelec i węższe opony, bo i tak jak jeździsz w wiekszości po asfalcie to amortyztora nie potrzebujesz. Zrób jeszcze przegląd co wozisz przy rowerze i co może się okazać zbędnym balastem ;)
@MarQueS:
Popieram @guru8 Po opisie planowanych zmian myślałem że to jakaś 20 kilowa krowa, a to przecież lekki rower ważący 13 kilo (ʘʘ)

Zmień opony na zwijane (semi-)slicki i wpadnij na siłownię raz w miesiącu.
Cokolwiek więcej jest umiarkowanie rozsądne o ile nie masz innych powodów.

Wymiany zębatek nie odczujesz zupelnie, a widelec to droga zabawa (carbon) lub rozwalanie sobie nadgarstków (alu), choć rzeczywiście odejmie 1,5-2 kilo.