Wpis z mikrobloga

Na granicy ukraińsko-rumuńskiej powstał największy w Europie terminal kolejowy do przeładunku zboża

Grupa Grampet, lider prywatnego kolejowego transportu towarowego w Rumunii, ogłosiła zakończenie budowy i rozpoczęcie testów największego terminalu przeładunkowego do przeładunku produktów rolnych w Europie.


Rumuni robią biznes. A tymczasem w Polsce: ugabuga ukry nas trujo! Blokować granice!!! DOPŁATY WINCYYYYYYYYYYJ

#rolnictwo #ukraina #rosja #wojna #ekonomia #polska

https://www.portalspozywczy.pl/zboza/wiadomosci/na-granicy-ukrainsko-rumunskiej-powstal-najwiekszy-w-europie-terminal-kolejowy-do-przeladunku-zboza,252399.html
  • 11
Rumuni robią biznes.


@mentari: Spójrz sobie na mapę i zastanów się jak to jest możliwe. Wierze że w końcu do tego dojdziesz własnym rozumem. Zwróć zwłaszcza uwagę na ważne miejsce w Egipcie. Nazywa się Kanał Sueski i wiele zmieniło w morskich szlakach transportowych od czasu jak rusino-polscy 16-17 wieczni latyfundyści, zboże z Ukrainy transportowali Bugiem i Wisłą do Gdańska.
via Android
  • 0
@Serniczek_Szatana prędzej czy później Ukraina będzie w UE, a zamykanie granic będzie tylko tymczasowe i nie do utrzymania. Rumuni to wiedzą, a polskie rolasy wolą opony palić zamiast myśleć nad rozwiązaniem
@mentari: Wcale bym się nie założył z tym wejściem Ukrainy do Unii. Obietnic jest dużo, ale żeby Ukraina spełniła standardy potrzebne do dołączenia, trzeba całych dekad i gruntownej reformy podstaw ukraińskiej państwowości. To jak wróżenie z fusów.
via Android
  • 0
@Serniczek_Szatana jeszcze prędzej będzie miała możliwość swobodnego eksportu do UE tak jak teraz. Albo z jakimiś śmiesznymi cłami i kontyngentami. To nie żadne wróżenie z fusów bo to się dzieje teraz.

Poza tym piszesz o jakimś dobrym radzeniu sobie polskich portów pod postem o infrastrukturze kolejowej. Wtf?
@mentari: Dzieje się teraz, ale czy tak zostanie na stałe to rzecz dyskusyjna.
Co ma pociąg do portu? Otóż to, że produktów rolnych nie opłaca się transportować drogą lądową. Jedynym rozsądnym wyjściem jest załadunek na statek, w innym wypadku koszta przekraczają zyski. Jak myślisz, gdzie te rumuńskie pociągi będą jeździć? Do portów właśnie.
via Android
  • 0
@Serniczek_Szatana ale rozumiesz, że z tego rozwiązania korzystaliby też rolnicy z wschodniej Polski?
Te tory i terminale robi się żeby porty miały dobrze czy żeby producenci mieli tańsza dostawę i mogli więcej zarobić na zbóżu lub być bardziej konkurencyjni na rynkach międzynarodowych?

Nie róbmy tego bo polskie porty radzą sobie wyśmienicie xD o czym my rozmawiamy

Wiesz, że WSZYSCY eksperci zajmujący się rynkiem zbóż chcieliby takiej infrastruktury w Polsce? Tylko żeby o