Wpis z mikrobloga

@motoko: Serwus, ja posiadam rower z napędem paskowym. Czy warto się w to pchać? Jasne, że tak!
Przez 2 lata zrobiłem około 7 tys kilometrów i praktycznie odbyło się to bezawaryjnie. Warto się w to pchać pod warunkiem, że posiadasz trochę zmysłu technicznego i samodzielnie potrafisz naciągnąć pasek. Dla polskich serwisów to wciąż bardzo egzotyczne rozwiązanie i sam osobiście znam tylko dwa w różnych częściach kraju (Wwa i Wrocław). Najbardziej newralgicznym
grap32 - @motoko: Serwus, ja posiadam rower z napędem paskowym. Czy warto się w to pc...

źródło: 20230617_204112

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@grap32: Masz osprzęt CDN czy CDX? Czy może mieszankę tych dwóch? Podobno bardzo różnią się wytrzymałością, ludzie w necie narzekają na CDN.
  • Odpowiedz
@motoko: tylna zębatka to CDX, a pasek wraz z przednią zębatką to CDN. Różnice w cenie między tymi dwiema grupami są znaczne i sam bym wymienił pozostałe elementy na wyższa grupę (w cdn przednia zębatka jest z plastiku, a cdx to stop aluminium), natomiast skoro wszystko póki co działa bardzo dobrze, to nie ma sensu czegokolwiek zmieniac. Szczerze mówiąc nie mam nawet zapasowego paska, bo zamówienie w PL nowego oryginalnego to
  • Odpowiedz
@motoko: Dobry wybór, ja już do łańcucha nie wrócę. Sól, błoto, piach zimą zabijał mi łańcuch za łańcuchem i na deser jeszcze zżerał przerzutki. A na pasku nie trzeba się z tym wszystkim użerać.
Jeszcze do rozważenia Gazelle i Batavus, nie wszystkie są na CDX, trzeba sprawdzić jaki jest zamontowany. Raczej nie polecam CDN bo rozwaliłem. Z 8 lub 11 biegami na przykład, błotnikami, dynamem w przedniej piaście, bagażnikiem. Tak właśnie
  • Odpowiedz
@motoko:

Z paskiem bez osłony to loteria, czasem przejedzie 20kkm bez problemu, a czasem wpadnie kamyczek między koło a pasek i strzeli.

A łańcuch jednorzędowy z pełną osłoną bez problemu zrobi 10kkm, z większą sprawnością i niższą ceną od paska.
  • Odpowiedz
  • 0
@eeemil: W moim wypadku najbardziej boli mnie niszczenie tylniej kasety - w mieście używam głownie 3 biegów i te są zupełnie do wyrzucenia po 2 latach całorocznej jazdy. Dlatego zacząłem szukać czegoś na pasku.
  • Odpowiedz
@motoko:
No to łańcuch jednorzedowy z piastą 3 lub 5 biegów będzie dobrym rozwiązaniem.

Środkowy bieg w piastach wielobiegowych to zablokowana przekładnia i najwyższa sprawność, jak dobierzesz zębatki tak że najczęściej jedziesz na środkowym to właściwie nic nie tracisz w porównaniu do zwykłej kasety.

Pasek ma mniejszą sprawność i też niewieki wybór wielkości zębatek, więc ciężko dobrać pod siebie.
  • Odpowiedz
  • 0
No to łańcuch jednorzedowy z piastą 3 lub 5 biegów będzie dobrym rozwiązaniem.


@eeemil: Znasz może takie rowery które możesz polecić? Albo podpowiesz co wpisywać w google żeby coś takiego znaleźć? Przyznam, że się zupełnie na tym nie znam.
  • Odpowiedz