Wpis z mikrobloga

@kuraku

@odysjestem: wspieranie rodziny i prowadzenie polityki prorodzinnej to jest wprost zadanie własne gminy. A tak od strony praktycznej, to jest zapewnianie sobie obywateli na przyszłość.

Teraz program pewnie osłabnie, bo kapitan państwo znów zaczyna wspierać invitro.


Ale z czym ty dyskutujesz? Chyba @odysjestem wie lepiej co mu nie pasuje w prezydencie
@kuraku: wszystko: ideologiczne, lewicowe zacietrzewienie, likwidowanie dróg, parkingów, pasów i proponowanie przesiadki 900k aglomeracji na rowery, bzdurne remonty w centrum będące laniem betonu gdzie popadnie, dopuszczenie do literalnie rozwalenia Polanki i zrobienia tam getta i przyszłych slamsów w tych mikrokawalerkach na wynajem w sąsiedztwie gargantuicznej galerii, deklaracja wspierania finansowego operacji zmiany płci (zamiast otoczenia tych biednych ludzi opieką psychiatryczną), tramwaj na Ratajczaka (po co? Lepiej na przedmieścia, gdzie obecnie mieszkają ludzie),
@kuraku: Jaśko i jego sponsorzy udają, że stategiczne działania włodarzy jak np. zagospodarowanie przestrzenne nie są kompetencją urzędników i polityków. Pod przykrywką walki o prawa dla obcokrajowców (w Poznaniu to też wielu osiedleńców z czasów komuny, w tym agentury po czerwcu 1956 roku) wyprzedaje istotne z punktu widzenia ułatwień komunikacji obywateli obiekty miejskie powodując, że koszta funkcjonowania i możliwości prowadzenia działalności bardzo rosną i stają się tylko dostępne dla posiadaczy dużych
  • 0
zagospodarowanie przestrzenne


@KollA: tak, marzę, żeby w Polsce ktoś zajął się tematem na poważnie, bo każdy rok, to coraz więcej wyburzeń, gdy ktoś w końcu zechce uporządkować miasta.
@Romska_Palo_Ul_Laputa: Sprostuję parę rzeczy:

dopuszczenie do literalnie rozwalenia Polanki i zrobienia tam getta

Mieszkam 500 metrów od Polanki i bywam tam cały czas. Komentarz, że to jest getto to jakiś totalny absurd.

prawie 5 zł za przejazd tramwajem

Poznań z kartą Peka jest bardzo przyjazny mieszkańcom. Próbuję wlasnie szukać jakichś długich tras. Z jakiegoś zadupia za Unii Lubelskiej dojazd do najbliższego tramwaju i później na drugi koniec miasta, na Sobieskiego, kosztuje
@kuraku: ok, brak gospodarności i organizacji przy remontach (św Marcin/Stary Rynek, Pl. Wolności). Ewidentne kłamstwa podczas kampanii wyborczej - długość trwania remontów na Starym Rynku. JAk już przy kampanii wyborczej - ignorowanie debat. Słaba organizacja planowanych inwestycji - remonty trwają dłużej niż powinny (nie tylko Stary Rynek), kiepskie trasy zastępcze. Nagromadzenie remontów przez co ponadprzeciętne utrudnienia w komunikacji. Niepotrzebne wycinki drzew. Droga komunikacja miejska. Niepasująca ideologia (przesadne promowanie LGBT) i wartości
@kuraku: argument z ogólnego odczucia poniżej kilka przykładów:
- kontr pasy na ulicach jednokierunkowych gdzie jest też parking dla samochodów (ciasno i niebezpiecznie) - ul Platanowa
- budowane ciągi pieszo rowerowe bez wytyczonych pasów zamiast prawilnej drogi rowerowej - ul. Morasko
- budowa drogi równoległej do obecnie istniejącej przy Poznań Plaza (chyba tylko żeby się chwalić kilometrami)
- drogi rowerowe w centrum po kocich łbach (przy Collegium Altum)
- cała idea
  • 2
kontr pasy na ulicach jednokierunkowych gdzie jest też parking dla samochodów (ciasno i niebezpiecznie) - ul Platanowa


@Par-excellence: nie moja część miasta, ale to są chyba projekty z PBO, więc to ludzie chcieli. Ciasno może być, ale to mega uatrakcyjnia podróżowanie rowerem, bo nie musisz tyle objeżdżać, co samochodem. Pytanie, czy te samochody tam parkują zgodnie z organizacją ruchu? :D

drogi rowerowe w centrum po kocich łbach (przy Collegium Altum)

kumam
@kuraku: swoją drogą nie interesowałem się tym mocniej ale budżet obywatelski nie działa czasem tak, że obywatele zgadują się, że "chcemy drogę rowerową" a wykonanie - jak dokładnie będzie przebiegać jest już po stronie miasta?

Ideą jest realizowanie Programu Rowerowego, czyli budowanie tras, które zagregują największy ruch. Czyli odwrotność tego, co piszesz


No tutaj wszystko zależy jak liczysz ten ruch, bo mnie osobiście mocno odstrasza ten przejazd przez most bo:
a)
  • 2
Dlatego modernizacja tego odcinka spowodowałaby większy ruch rowerowy, co intuicyjnie powinno być celem.


@Par-excellence: tak, oczywiście. Miasto generalnie ma to w planie na bardzo najbliższą przyszłość. W kontekście budowy rowerowej trasy solnej było o tym głośno. Bo Most Chrobrego jest w opłakanym stanie i coś trzeba z nim w miarę szybko zrobić. Co akurat ma też mocno wątpliwe strony, bo generalnie ten ciąg Wyszyńskiego/Estkowskiego/Solna powinien być odciążony samochodowo, ale coś im
kuraku - >Dlatego modernizacja tego odcinka spowodowałaby większy ruch rowerowy, co i...

źródło: pierwszarama

Pobierz
  • 1
@hu-nows: szybkie googlanie mówi coś odwrotnego, ale to jest rzeczywiście uciążliwy konkret. Ten tunel jest niezbędny. I w sumie kilka innych bezkolizyjnych przejazdów przez tory.
@kuraku: szybkie googlowanie prowadzi cię do marchewki przedwyboczej ktorej mieszkaniec nie dosiegnie zębami. On jest za, o ile inwestycję oplaci Warszawa albo PKP, miejskiego budzetu nie planuje na to wykladac i jest staly w tym postanowieniu od 2 kandencji.. tak, że tego, bujac to my panowie szlachta
hu-nows - @kuraku: szybkie googlowanie prowadzi cię do marchewki przedwyboczej ktorej...

źródło: Screenshot_20240408-161105

Pobierz