Wpis z mikrobloga

Pytanie do obeznanych z #pkp i #pkpintercity oraz #rower. Otóż jest bardzo fajny pociąg PKP IC 103 Danubis (Kraków Główny - Wien Hbf) i ma trzy wagony. Dwa pierwsze to zwykłe polskie (PKP IC) przedziałowe, a trzeci to bezprzedziałowa austriacka pierwsza klasa (ÖBB). I ten trzeci wagon właśnie w drugiej połowie składa się z kantorka dla konduktorów i miejsc bagażowych w tym do przewozu rowerów. Tu zaczyna się moje pytanie. Czy orientujecie się dlaczego w tym pociągu nie można na terenie naszego kraju (na odcinku Kraków - Bohumin konkretnie) przewozić rowerów w tym pociągu? Od Bohumina już można. Wydaje mi się to dość dziawne, ale może czegoś nie wiem, albo nie ogarniam PKP. Choć mam wrażenie, że już dużo na kolei widziałem...

Jakieś pomysły? Czy komuś gdzieś się "źle klikło" w systemie i dlatego nie można na niego kupić biletów rowerowych, czy to przemyślana i racjonalna (z punktu widzenia PKP) decyzja? Czy jeszcze może być inne wyjaśnienie takiego stanu rzeczy?

Tu na filmie jak wygląda w realu ten skład: https://youtu.be/HPV_szAVnWE?feature=shared

#krakow #wieden #pociagiboners
Cyfranek - Pytanie do obeznanych z #pkp i #pkpintercity oraz #rower. Otóż jest bardzo...

źródło: Danubis

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
Widzę że nie da się sprawdzić składu pociągu od Krakowa do Bogumina ani na stronie IC ani na stronie Ceske Drahy. wydaje mi się że albo jakiś wagon jest dopinany w Boguminie albo IC nie dogadało się z CD co do systemu sprzedaży. Widzę że miejs nie da się wybrać, a są przydzielane automatycznie. Może zadzwoń na jakąś infolinię i się dopytaj jak wygląda transport rowerów pociągami transgranicznym. Bo widzę że jak
karokrakow - Widzę że nie da się sprawdzić składu pociągu od Krakowa do Bogumina ani ...

źródło: Screenshot_2024-04-07-10-09-15-619_com.sec.android.app.sbrowser

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@karokrakow: "Problem" w tym, że wagon rowerowy jedzie już z Krakowa. Ten ostatni w składzie ma miejsca na kilka(naście) rowerów. Byłem w kasie PKP IC, pani w kasie pogrzebała w systemie i powiedziała, że nie ma w systemie możliwości sprzedaży z rowerem na odcinku polskim. Nawet bez przekraczania granicy. Dopiero od Bohumina. Na inne pociągi międzynarodowe (dzienne, nie sypialne) nie ma takiego problemu. Normalnie kupuję. Dlatego ten jeden pociąg mnie osłabia
  • Odpowiedz
Kurde, czyli jakis niedopracowany system zapewne... Ciekawa jestem czy jest opcja dopłaty za rower u konduktora już w pociągu, ale to pewnie najlepiej byłby jakiegoś konduktora dopytać jak pociąg będzie na stacji któregoś dnia. Eh z tymi polskimi kolejami. Burdel na kółkach czasami.
  • Odpowiedz
@Cyfranek: na pewno jakiś burdel z miejscówkami, w ÖBB to nic nowego - w pociągu do Monachium nie dało się na początku kursowania kupić żadnych miejsc, bo Austriacy nie byli w stanie poprawnie zgrać ich systemu z zagranicznymi kolejami
  • Odpowiedz
  • 0
@ms93: Trop austriackiego niedopatrzenia nie bardzo do mnie przemawia, bo na odcinku czeskim i austriackim można przewozić oficjalnie rowery. Tylko na polskim etapie (KRK-Bohumin) nie ma takiej opcji w systemie PKP IC.
  • Odpowiedz
@Cyfranek: nie jest to takie proste :) Taryfa oraz regulamin przewozu PKP IC nie zakłada miejsc rowerowych w 1 klasie. Dodatkowo, polskie prawo przewozowe wymaga, że podróżny ma mieć pod opieką swój bagaż/rower, więc nie jest możliwe przydzielenie miejsca siedzącego w innym wagonie niż rower. Przepisywanie i modyfikacja regulaminów dla jednego pociągu z tymczasowym zestawieniem nie jest tego warte zachodu niestety.
  • Odpowiedz
  • 0
@Razio1: OK, z tego co piszesz, to nabiera odrobinę sensu. Dzięki. Choć dla mnie jako dla pasażera tylko odrobinę :) Bo czy siedzę za drzwiami przedziału rowerowego czy siedzę za drzwiami do innego wagonu, to w realu opieka moja nad rowerem jest taka sama...
  • Odpowiedz