Wpis z mikrobloga

Mirunie, mam na oku Citroena C5, jest kilka ofert, wszystko III generacja, 2.0 HDi 140/163 KM, nalot 140-220kkm, oczywiście ten egzemplarz z najmniejszym przebiegiem kusi najmocniej.

Macie może jakieś opinie, doświadczenia z tymi furami? Wygląda ciekawiej niż astry i insignie. Auta potrzebuje na trasy przede wszystkim

#motoryzacja #samochody #citroen
  • 9
  • Odpowiedz
@spyyke: Ogólnie z kosztami raczej tragedii nie ma - nie odstaje jakoś szczególnie od pozostałych aut swojej klasy. Zauważalnie droższe jest zawieszenie hydropneumatyczne w stosunku do zwykłych sprężyn (komplet siłowników ok. 5k, ale można wymieniać na sztuki, komplet sfer ok. 2-2,5k), aczkolwiek one wytrzymują po set tysięcy km i nie bałbym się tego. Najwięcej niespodziewanych awarii hydropneumatyki to jest przez brak chociaż jednego przeglądu na 1-3 lata i sprawdzenie czy przewody
  • Odpowiedz
@spyyke: Mógłbym pisać godzinami i aż ciężko mi jakoś się streścić z tematem, bo ogólnie jestem gaduła. Jak będziesz miał jakieś zagwozdki to pisz tutaj albo uderzaj na priv. Jakbyś miał jakieś ogłoszenia do rzucenia okiem to też możesz śmiało podbijać.
A i nie dopisałem - unikaj diesli 2.7 i 3.0. Są wadliwe i każdy prędzej czy później kończy się remontem generalnym. Z bajeranckich jest jedynie 2.2 HDI, który jest zajebisty
  • Odpowiedz
@spyyke: kolega ma taki już chyba 4 lata, jezdziłem go odwieźć na impreze raz a ma na spreżynach 2.0HDI, bardzo przyjemnie sie to odpycha i mega pływa na garbach zwalniajacych, duże w środku, wykonanie jest ok na pewno lepsze jak peugot, co do wymian to na pewno miał problem z skrzypeniem z tyłu jakieś gumy i łaczniki stabliizatora chyba, maglownica, wąż od klimy, turbo
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@lurkuje2137 dzięki za bardzo obszerna odpowiedź!

Wszystkie egzemplarze jakie mam na oku to właśnie 2.0 HDi manual. Jeden ma 140KM, dwa 163. Jestem jeszcze przed oględzinami na żywo.

W sumie najważniejsza kwestia, czy da się jakoś określić stan zawieszenia i prawdopodobieństwo awarii? Jakieś charakterystyczne symptomy? Bo zakładam że na SKP mi diagnosta tego nie powie i pytanie czy musiałbym się umówić do serwisu doświadczonego w temacie, żeby się zorientować czy nie pakuje
  • Odpowiedz
W sumie najważniejsza kwestia, czy da się jakoś określić stan zawieszenia i prawdopodobieństwo awarii? Jakieś charakterystyczne symptomy? Bo zakładam że na SKP mi diagnosta tego nie powie i pytanie czy musiałbym się umówić do serwisu doświadczonego w temacie, żeby się zorientować czy nie pakuje się na minę


@spyyke: Na SKP sprawdzisz tylko czy nie cieknie zawieszenie (a to już bardzo dużo, bo większość awarii to właśnie wycieki). Na tych pomiarach tłumienia
  • Odpowiedz