Wpis z mikrobloga

Mam pewna zagwozdkę.
Chodzi o spalanie oleju w oplu. 1.6 benzyna. Dzisiaj był wzięty w trasę i dymił mocno na niebiesko olejem, a w drodze powrotnej nic, zero jak by nie jechać nawet dymek nie poszedł gdzie w pierwsza stronę to mocno.

Jakby był #!$%@? motor typu poerscienie zawory itp no to cały czas by dymił a nie raz dymi raz nie i to aż z takim kontrastem że dymi w opór albo w ogóle. Czasami jak go wezmę na krótka przejezdzke to też mi się wydaje że raz dymi a raz nie.

Może tu silnik jest ok i coś innego to powoduje? Słyszałem kiedyś coś o problemach z odma ale u mnie nie jest zapchana bo ten wężyk jest drozny bo kiedyś go zdejmowałem i zaglądałem

Jedyne jaka była zmienna, no to w trakcie jazdy pojawiła się rozmowa aby sprzedać to auto i kupić inne, i potem w drodze powrotnej przestał dymić xd

#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 6
  • Odpowiedz
@r5678: Może uszczelniacze zaworowe ale zwykle olej który nimi przeciekł wypala się najbardziej podczas rozgrzewania. Jeszcze w oplach widziałem że na spodzie kolektora ssącego lubi gromadzić się olej i może jak jechałeś w trasie to zaczęło go wydmuchiwać do silnika.
  • Odpowiedz
@r5678: przy zapieczonych pierscieniach (vag 1.6 mpi) mialem tak ze po solidnym rozgrzaniu (1,5h jazdy) tak buchnął dymem z wydechu jakby to byl ogromny pozar, natomiast podczas krotkich przejazdzek nic nie dymil
  • Odpowiedz
  • 0
@l1pka: Nigdy. Nawet nie jestem pewny czy jest w tym silniku (x16xel) na necie piszą że nie ma odmy w tym silniku. Ale idzie ze skrzyni korbowej taki wężyk do pokrywy zaworów. najpierw jest metalowy, a potem gumowy to uznałem że to jest odma i tam zaglądałem i było drożnie. Jednak jak oglądam zdjecia pokryw to w tym silniku co u mnie, nic tam nie ma. po prostu sobie luźno wchodzi
  • Odpowiedz
  • 0
@rysiekMR: To w tym przypadku tak nie ma. Jak dymi to najbardziej dymi po hamowani silnikiem jak uzbiera się niespalonego oleju i się uspokaja. w jedną stronę dymił mega mocno chyba bardziej niż zazwyczaj a w drugą stronę kompletne zero. nawet po hamowaniu silnikiem. to takie coś pierwszy raz w życiu w tym samochodzie zauważyłem żeby nie było dymu po hamowaniu silnikiem. Tak zawsze był.
  • Odpowiedz
@r5678 odma jest na samej górze silnika, ponieważ tam zbierają się gazy z bloku silnika. Jak masz zapchaną odmę, to ciśnienie tych gazów pcha wszystkimi możliwymi lukami olej do komór spalania, a najwięcej przez pierścienie tłokowe. Silnik przez kolektor i zawór odmy zasysa gazy do komory spalania. Pod maską zazwyczaj jest naklejka, gdzie tego szukać.
  • Odpowiedz