Wpis z mikrobloga

@sebawo: @G06DbT ile wilgoci zbierze z powietrza szczelny silnik? :) w silniku jest 3300ml oleju. Jaka jest różnica jak olej stoi w silniku 1rok a 2lata? W opakowaniach stoich kilka lat. A olej, który leją z beczki w serwisach?
Czasami robie 1000km w sezonie, wymienię w jednym roku w środku sezonu, potem zrobię 1000km to wymieniam dopiero za 1,5 roku przed sezonem. Nie bójcie się już tak, olej to nie mleko
  • Odpowiedz
@sebawo: odpowiedz sobie na dwa pytania:
-czy silniki, w których poszła uszczelka i przedostaje się do oleju płyn chłodniczy (podejrzewam, że jakieś 1000x więcej niż to ile wilgoci z powietrza może się przedostać do oleju) od razu się zacierają? :)
-co się dzieje z tą śladową ilością wody po 30km kiedy to olej osiągnie 100st.C? :)

Nie musi to być chłopski rozum, wystarczy mieć odrobinę rozumu, żeby nie wylewać oleju, który
  • Odpowiedz
@kipowrot: ale ja nie zawarłem żadnej tezy w moim pytaniu ;) , czemu w ogóle wymieniać olej przez np. 5 lat jak robisz co roku po 1000-1500km? pytam bo ciekawe teorie są szerzone po internecie i zazwyczaj ciekawi mnie ich pochodzenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
w rok nie nałapie wilgoci a w dwa czy trzy już tak? czy o co chodzi? no bo przecież się nie zużyje
  • Odpowiedz
@ArmandoFelonso: no bo nie jeździsz po torze @sebawo zużyć się zużyje, mówiliśmy o tym, że nałapie wilgoci się boicie rocznego oleju :) Jak robię 2000km z czego 1500 po torze, to ma prawo się zużyć w pewnym stopniu.
  • Odpowiedz
@ArmandoFelonso: no ja drogowym jeżdżę na tor i czasem w sezonie to jest moje 60% przebiegu, jedna wycieczka w góry i tyle. Najważniejsze w oleju to jest mieć go tyle ile trzeba i nie przedłużać interwałów przebiegu (motogodzin ew.) a czy ma rok czy 2 lata to sprawa marginalna.
  • Odpowiedz
@kipowrot: nie za bardzo rozumiem dokąd zmierzasz tymi wypowiedziami.
Mam motocykle torowe, ale nie mają liczników km, tylko mth, przy czym faktycznie nie sądzę, żebym robił nimi w sezonie więcej niż tysiąc kilometrów.
Masz motocykl drogowo-torowy? Świetnie, pewnie wiesz, że silnik eksploatowany w warunkach torowych wymaga nieco innych interwałów serwisowych.
  • Odpowiedz
@KasparowGaming @kipowrot: no to ja sie pytam jak ustalacie tym waszym chłopskim rozumem tą granicę, kiedy jest sens a kiedy nie? I dlaczego potem komentujecie i ciśniecie beke z każdego co robi inaczej? to mnie właśnie zastanawia ( ͡° ͜ʖ ͡°) czemu wasza racja to najmądrzejsze wyjście? bo macie przejechane kilometry? a co to ma do rzeczy? Nie pytam z podtekstem, zwyczajnie mnie to zastanawia :)
bo
  • Odpowiedz