Wpis z mikrobloga

Planuję z #rozowypasek kupno własnej nieruchomości. Ja i ona 26lvl, 7 lat razem.
Nie ukrywam że od dawna jest to nasze marzenie, ale boimy się ruszyć do przodu. Moje zarobki 6k netto, od połowy roku możliwe 8k netto, jej zarobki 4k netto. Jeśli okaże się to możliwe chciałbym się załapać na program "Mieszkanie na start" i wziąć kredyt na ten cel. Odłożone mam 200k wkładu własnego, celowałbym w max ile można wziąć w programie, czyli łączny budżet 600k. O ile z nią nie ma problemu, o tyle problem jest ze mną - nie mam pojęcia w czym i gdzie najlepiej się osiedlić.

Jestem #programista, obecnie nie zarabiam sufitu w tej branży a chciałbym się rozwijać nadal i o ile obecnie #pracazdalna, o tyle mam obawy, czy gdybym kiedyś chciał zmienić pracę, a zapewne tak będzie to czy nie będzie problemów z lokalizacją (top 3 miast w IT to - Warszawa, Kraków, Wrocław).

Obecnie mieszkamy miasto powiatowe przy S7 ok. 40km od #kielce, 80km od #krakow.

No i mamy kilka opcji:
- Budować dom w jej okolicy (ma ładną, dużą działkę, ojca budowlańca, brata co robi dachy, więc dużo roboty by wykonali sami, ale boję się że w przypadku relokacji będzie problem żeby sprzedać chatę, o wynajmie nie wspominając, już chyba dużo łatwiej w takiej sytuacji było by wynająć mieszkanie kupione w #kielce i dołożyć trochę grosza i wynająć w #krakow)

- Kupić mieszkanie/szeregowca (pytanie gdzie najlepiej, pakować się w Kielce czy lepiej jakieś miasta powiatowe na obrzeżach Krakowa, Warszawy?, wiadomo za tym idzie cena za m2, ale też perspektywa zysku lub straty, poza tym mega się boję co jeśli osiedlę się w #kielce a dostanę ofertę pracy w której zarobię 2x tyle co teraz ale mam dojeżdżać 3x w tygodniu do #krakow).