Wpis z mikrobloga

Czy Patecki wie co robi i jak powiedział, że sobie wejdzie na Everest to faktycznie mu się uda?
Nie wiem, nie znam się kompletnie na wspinaczce i górach, ale wejście na Mount Everest kojarzy mi się z czymś elitarnym, na co trzeba wiele lat przygotowań i wyrzeczeń.
#wspinaczka #alpinizm #gory #friz
  • 19
  • Odpowiedz
@3dkm: Jakieś tam przygotowanie jest wymagane, ale bez przesady. Jak położysz wystarczająco dużo kasy, to sherpowie cię tam dosłownie wciągną, więc zostaje tylko kwestia akceptacji ryzyka, które co prawda jest tym większe im gorzej jesteś przygotowany, ale i tak nigdy nie spada poniżej wysokiego/bardzo wysokiego poziomu.
  • Odpowiedz
@3dkm: Najbardziej elitarne jest K2 zimą.

Wszystko zależy w jaki sposób będzie wchodzić Patec na everest, na evereście masz szerpów którzy niosą bagaże. W ostatnich latach się tam zrobiła duża turystyka. Umiejetności trzeba mieć, ale szerpowie bardzo pomagają.
  • Odpowiedz
@Anty_Chryst: wtedy nikt by nie wchodził, bo każdy by musiał sam ogarnąc wszystko a tak kilkadziesiąt tysięcy $ i praktycznie cię wnoszą na szczyt (jeszcze musisz stać w kolejce jak do lekarza na NFZ) XD
  • Odpowiedz
@3dkm no już bez przesady, wiaodmo jest to niebezpieczne ale nie jest to niewiadomo jaki wyczyn, wystarczy przestrzegać ogólnych zasad ubioru i znać swoje możliwości i każdy wejdzie, największa część to koszty bo to nie jest kwestia 2k tylko 50-100k+
  • Odpowiedz
@Madziol127: taki szerp niosacy bagaze jak czesto w takim razie wchodzi na Everest albo moze inaczej - ile dni w miesiacu spedza na wspinaczce z jedna czy druga wycieczka?
Ciekawi mnie ile taki czlowiek zarabia bo nie dosc ze robisz za czyjegos tragaza to jeszcze w esktremalnych, zagrazajacych zyciu warunkach.
  • Odpowiedz