Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #gry #nightingale #enshrouded

Musze przyznać, że się w Nightingale wciągnąłem. Mam 27h gry i tak koło 20h zaczęło się robić naprawdę fajnie bo mogłe zrobić tier 2 kowadła co umożliwiło mi budowy nowych maszyn i metalowych narzędzi a nie same kamienne. Zdobyłem też schematy na pierwsze bronie palne, pistolet, strzelba i karabin.
To co jest chyba główną mechaniką gry to to, że przedmioty (i części do przedmiotów) możemy robić z różnych materiałów co wpływa na statystyki przedmiotu. Czasem mniej a czasem bardziej. np. skóra z harpii ma aż 40% boostu do cech liczonych od skradania. To już jest dużo. etc. Wieć o ile przy budowaniu ściany nie zauważyłem aby była różnica miedzy tym jaki kamień wybierzemy, a tyle jak budujemy broń, narzędzia, ubranie to już jest to mega ważne. Nawet jak tworzymy karty do otwierania światów to są różnice, przy pewneym poziomie przedmiotu karty dostają dopisek wood, ale jeszcze nie wiem co to oznacza. Ogólnie gra IMHO trochę za mało tłumaczy pewne reczy. Do tej pory nie wiem dlaczego sadzonki mi nie chcą rosnąć. Więc teraz już zaczynam bardziej zwracać uwagę np. jakie swierze skóruje a nie tylko aby je skórować. Bo zwyklej skory i mięsa mam dużo, ale z harpii już niekoniecznie. Do tego karty modyfikuje świat, polecam zaczac to obic jak najszybciej i najklepiej sobie sprawdzic w necie co modyfikacja robi, bo np. są modyfikacje co zwiększają przetapianie rudy, wiec z jednej ilosci rudy mamy wiecej sztabek etc. ostatecznie wszystko się sprowadza do zaplanowania sobie działań i ich wykonania, co generalnie jest satysfakcjonujące.
Warto sobie sprawdzić w codexie jakie rzeczy mają handlarze w danym świecie - to jest mega fajne bo mozna sobie zobaczyć, ze np. chce zdobyć shcemat na strzelba to przegladam codex i szukam odpowiedniego handlarza a potem ide do danego swiata etc.
Warto też, szczegolnie na początku odbierac nagrody za wykonanie osiągnieć, leci sporo esencji.
Niestety nadal mam tylko kamień i patyki jako materiał do budowy ścian, to mnie lekko irytuje. Ogólnie to zdobywanie schematów mogliby trochę poprawić. Brakuje mi też umiejętności. Cały progres jest na ekwipunku, przydałby się choć proste skille. - bo teraz srednio się iśc do świata, ktory ma wyzszy lvl od naszego - bo za zabijanie stworkow nie ma expa, jest tylko esensja. I ok moze isc do trudnego swiata po esencje czy okreslone materiały, spoko, ale jednak fajnie by było tez zdobyć np. expa za taki wysłek etc. Być moze pozniej szukani rzadszych zasobow bedzie bardziej kuszące i gra namnie wypady do trudniejszych swiatow wymusi bardziej, zobaczymy. Stworki ogolnie są fajne, w nowych swiata sa nowe stworki, jest spora roznorodnośc, to mi się podoba. Dużo lepiej to akurat wyglada niz w Enshrouded.

Na razie największym minusem gry jest to co juz mówiłem, gra jest średnio przystępna, wielu rzeczy nie tłumaczy. Sam jeszcze wielu rzeczy nie wiem. Nie dziwie się, że gracze pograją trochę i moga się odbić od gry.
Mam też trochę obaw co do generacji światow. W enshrouded tworcy mogli zrobić np. wieksze lokacje typu jakiś zamek czy coś. Tutaj gra generuje raczej małe i powtarzalne lokacje. I oczywiście karty zmieniają światy, ale podstawowa genercja chyba się nie zmieni. W sensie nie widziałem aby gra wygenerowała jakis np. duzy zamek, taczej są to mniejsze miejscowki.
Choć plusem jest to, że mozna budowac wszędzie. I do póki nie zresetujemy świata (nawet jak zmienimy karty w poratlu) to wszystko się zapisuje (zapis świata odbywa się na podstawie gracza i kart, wiec nawet jak zresetujemy portal a potem uzywjemy takich samych kart do stworzenia swiata jak poprzedmio to otworzy nam portal do swiata jaki juz mieliśmy - choć mozna też świat stworzyc na nowo ale wtedy trzeba zaznaczyc kwadracik).

Poniżej przykład jak podzespoły z różnych materiałów moga wpływać na statystyki broni. Tutaj zmieniony zamek i kolba.
Variv - #pcmasterrace #gry #nightingale #enshrouded

Musze przyznać, że się w Nightin...

źródło: lufa

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Variv W końcu zdobyłem nowe bloki do budowy. Teraz moge budować pustynne budynki - w praktyce to takie piaskowe wykończenie ścian/podłogi.
  • Odpowiedz