Wpis z mikrobloga

Mam pytanie odnośnie oculusa 3. Wszyscy giercują sobie w gierki VR a mnie bardziej ciekawi granie w zwykłe gry, ale na wirtualnym monitorze xD I tu pytanie, jaka jest tego jakość? Czy np. wirtualny 24 calowy monitor ma tą samą jakość co 24 calowy fizyczny w full hd? Jak to wygląda? Nie mówiąc o większym. Mam 24'' fhd, i ciekawi mnie czy np. granie na 40'' wirtualnym monitorze będzie jakoś "skalowalne"?

#virtualreality #vr #gaming #pcmasterrace #steam #gry #oculus
  • 17
@Kleyio: Jakość taka że jesli twój PC da rade uciągnąć rozdzielczośc natywna to masz 2064 x 2208 na oko a wielkość "ekranu" możesz sobie ustawić od znaczka pocztowego po całe pole widzenia i jeszcze trochę
  • 0
@mustafas00: czemu?

@Leniek tylko ta natywna rozdzielczość była by wtedy gdybym całe pole widzenia zajął grą chyba. Przy poziomie. 40'' nie będzie to taka rozdzielczość chyba. Nie wiem jak to działa w sumie.
@Kleyio: no full HD natywnie możesz sobie powiedzmy na pół pola widzenia rozciągnąc żeby pixele były 1:1, ale film w 1080p rozciągałem sobie do calego pola widzenia i było całkiem dobrze, lepiej na pewno niż 1080p na 32 calach przy biurku
@Kleyio: Jakoś jest dużo gorsza niż po prostu na monitorze. Tak jak wyżej pisali masz tam 2k na 2k na każde oko, da to powiedzmy 4k na szerokości (tak naprawdę to trochę mniej bo część pixeli na środku się na siebie nakłada) więc powiedzmy że masz rozdziałkę 4k w goglach ale rozłożone na całą powierzchnię tego co widzisz.

I teraz załóżmy że robisz sobie wirtualny ekran na połowę obszaru zostaje ci
@carving85: na podstawie aplikacji netflixowej którą sobie czasami odpalam w vr, nie powinno być aż tak źle. Wszystko zależy od ile cali będzie miał ekran i odległość wirtualnego ekranu od oczu. Bardziej bałbym się input laga.
  • 0
vorpx powinien wybić Ci to z głowy #vorpx


@AlekGames: Słabo, że gra jest uzalężniona od tego czy jest wspierana czy nie. Zerknałem i już nie ma tam gier które aktualnie ogrywam, czyli kindom come i elden ring np

da się, ale już lepiej odpalić taka gierkę przez uevr wtedy masz stereoskopie i pelne zanurzenie w swiecie


@wujek_zla_rada: I podwójne renderowanie klatek, przez co ustawienia graficzne trzeba #!$%@?ć do minimum. Nie
  • 0
Jakoś jest dużo gorsza niż po prostu na monitorze.


@carving85: wciąż zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro jakość jest słabsza, to czemu ponoć dobrze się na tym ogląda filmy? W końcu one też powinny mieć mniejszą rozdzielczość
@Kleyio: powodów jest kilka ale głównie chodzi o wygładzanie/rozmycie ale też i o klatkarz.

Od gier wymagamy by były ostre kiedy filmy ze swojej natury są trochę rozmyte.
Tutaj też będzie różnica w twoim zastosowaniu - wszystkie czcionki, krawędzie itd nie będą ostre w filmach też do końca nie są ale w filmie nie zwracasz na to uwagi bo zaraz leci kolejna scena patrząc się na pulpit przez kilka godzin delikatne