Aktywne Wpisy
Milo900 +6
Co za janusze. Koles mial zamowienie glovo na 145 zl. I #!$%@? zamiast te 14-15 zl tipa (tylko 10% zamowienia), daje 150 i rzuca januszowo "reszty nie trzeba".
Kurier wam ladnie jedzonko przywozi (np. ja) i za te glodowe stawki to sami sobie jedzcie rowerem albo dajce minimum 5 zl tipa do zamowienia do 50 zl a potem proporcjinalnie 10%.
#glovo #uber #taxi #bolt #wolt #jedzenie71 #jedzenie #ubereats #pysznepl #pyszne
Kurier wam ladnie jedzonko przywozi (np. ja) i za te glodowe stawki to sami sobie jedzcie rowerem albo dajce minimum 5 zl tipa do zamowienia do 50 zl a potem proporcjinalnie 10%.
#glovo #uber #taxi #bolt #wolt #jedzenie71 #jedzenie #ubereats #pysznepl #pyszne
Kauabang +113
Co mam dokładnie na myśli?
A no między innymi problem z przejazdem na zielonej strzałce. Miałem średnią przyjemność słuchać w radiu RMF wystąpienia jakiegoś jegomości ze strony CANARD opowiadającego, że jeżeli ktoś jeździ przepisowo, to nie ma się czego bać. Nie ma się czego bać, co? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Kierowcy z Wrocławia i Nowego Sącza (a niedługo i Krakowa) prawdopodobnie powiedzieliby coś innego: LINK1 LINK2
Z czym dokładnie jest problem?
Systemy nie biorą pod uwagę żadnych okoliczności a samo prawo jest dziurawe. Przykładowa okoliczność (które według ITD przecież się nie zdarzy) gdzie grozi nam mandat 500zł i 15 punktów karnych (!!):
- Strzałka zapaliła się, kierowca zatrzymał się przed linia warunkowego zatrzymania - gdy już ruszył - strzałka zgasła.
Ale problem sam w sobie jest jeszcze głębszy. W naszym ukochanym kodeksie drogowym nie ma w sposób jasny określonego zachowania dla takich sytuacji. A co jest? A no jest to:
oraz
I tutaj pojawiają się dwie kwestie: czas reakcji oraz widoczność sygnalizatora. Część osób uważa że jeżeli sygnalizator jest jakkolwiek widoczny, kierowca powinien się wciąż zatrzymać (nawet po przejechaniu linii zatrzymania). Tylko tutaj pojawia się problem czasu reakcji przeciętnego kierowcy który wynosi 1 - 1.5 sekundy. Dlaczego to ważne? Ponieważ 1 sekunda, przy prędkości 10km/h to ok. 2.78m pokonanej drogi, a przy 1.5 sekundy to już 4.17m. Zmniejszy tę prędkość do 5km/h i to wciąż daje nam od ~1.5 do ponad 2 metrów. Czym to skutkuje? W tej sytuacji zatrzymaniem się na przejściu dla pieszych bez widoczności sygnalizacji świetlnej - i to tylko zakładając że nie zwracamy uwagi na nic innego a tylko strzałkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uważam że znajdujemy się obecnie w miejscu, gdzie dziurawe przepisy napisane przez człowieka są egzekwowane w niekorzystny i mechaniczny sposób z precyzją która w żaden sposób nie bierze pod uwagę naturalnego czasu reakcji kierowcy. Jeżeli ten system ma działać, to jedynym wyjściem jest wprowadzenie jakiegoś systemu który umożliwi kierowcy ocenę pozostałego czasy dla strzałki (miganie w ostatnich 3 sekundach?). W każdej innej opcji, łapanie i dawanie mandatów w systemie gdzie światło pali się zero-jedynkowo bez żadnego ostrzeżenia, jest czystym złodziejstwem :)
Zapraszam do dyskusji.
#krakow #wroclaw #nowysacz #warszawa #gdansk #lodz #canard #gorzkiezale
Ja tam się boje jeździć, najgorzej jak nadjeżdżam z daleka, nie wiem jak długo pali się już zielone światło. Pojedziesz za szybko, zapali się czerwone i jesteś w dupie
Popieram te radary czerwonego światła, ale nie w takiej formie, gdzie kierowca zamiast
Pewnie jaśnie pan
Najlepsze jest to, że w mediach się typy pokroju Zboralskiego jarają że to młot na kierowców i tak musi zostać i wina ludzi za kółkiem bo przecież system
A same
@lubieplacki999: Fajna mapka:
https://www.canard.gitd.gov.pl/cms/o-nas/mapa-urzadzen
#krakow
A każdemu młotowi, który gada "wystarczy jeździć przepisowo", życzę z całego serca, żeby jechali sobie tak przepisowo, zatrzymali