Wpis z mikrobloga

Mam nick Adamfabiarz, a powinienem mieć od teraz Adamfabiarz-scaniarz.

Na początku zastanawiałen się nad 320 konnym, 5-cylindrowym 9-litrowcem, 1700 niuta. Ale że na tydzień w miesiącu sam skoczę na małe kółko (prowadzenie to moja pasja), to niech sprawia mi frajdę.

Zatem złożone zamówienie na Scanię z potwornym 6-cylindrowym, 13-litrowym silnikiem dającym 370 koni i 1900 niuta. W leasingu ale z możliwością wykupu, więc olej będę wymieniać częściej niż zalecane, a konkretnie co 47.5k - 50k km.

2 tryby skrzyni biegów (eco i standard), 12 biegów głównych + 2 pełzające + 2 wsteczne, tryb żeglowania, itd.

Wszelkie udogodnienia jazdy (kamerka martwego pola, ostrzeżenie o utrzymaniu pasa, hold hill, napęd 4x4) oraz wypoczynku dla kierowcy (obszerna kabina, klimatyzacja postojowa, mocniejsze baterie, różnorakie oświetlenie, regulacja odcinka lędźwiowego, itd). Przy czym zostaną tradycyjne lusterka.

Tag ets2 dla zasięgu. Fota silnika w kom.

#zycietruckera #bekaztransa #scania #ciezarowki #samochody #motoryzacja #chwalesie #pokazauto #transport #ets2
Adamfabiarz - Mam nick Adamfabiarz, a powinienem mieć od teraz Adamfabiarz-scaniarz. ...

źródło: Screenshot_20240131-192829_Opera

Pobierz
  • 57
@wezsepigulke: ja bym wyszedł od 410 chociaż (czy tam 420 obecnie).

Uwielbiam przybrzeżne i nizinne rejony

Jak ktoś kupuje auto bo uwielbia jakąś część Europy to raczej ten #ets2 rzeczywiście...

Ale była taka firma niemiecka (chyba dalej jest). Niebieskie merce, tandemy etc. Dali pod kontenery jakieś axory 320 czy tam ike mają i było zdziwienie...
@Adamfabiarz: kolego, jak Ty się chcesz bawić w transport takim motórem, to najpierw załaduj 24 tony, najlepiej żwiru, i sprawdź czy pod Górę Świętej Anny Ci będzie zrzucała biegi a czy w ogóle da rade.

A tak na poważnie, to jak usłyszałem od jednego Janusza, że on tylko FH500 bo właśnie pod Górę Św. Anny, Actrosy i inne gówna o 3 w dół zrzucały żeby podjechać to miałem jedno wielkie XD
@lofix: 20-25 lat temu jeździli z takimi samymi ładunkami a ciężarówki często miały około 300 koni i dawały radę. Fajnie iść w więcej zapasu mocy, ale mocniejszy silnik = większa cena. A wolałem mieć nieco słabszy silnik, ale żeby w kabinie był full wypas. Plus tak jak wspomniałem - góry ta ciężarówka zobaczy rzadko.
@lofix: Ma znaczenie, gdy nie chcę by rata leasingu nie była nie wiadomo jak duża. Chcę jeździć dla pasji, jak również kierowcę którego zatrudnię traktować z godnością, a nie wyrywać sobie włosy z głowy i nad nim stać z batem, i poganiać siebie i jego, bo koszta się nie spinają. Wiem na ile mnie stać i z jakimi zamiarami to robię.
@Adamfabiarz: Jaka cena za to? Bo jak widzę u nas w leasingu jak przychodzą takie niedoświadczone osoby z nowym ciągnikiem, to ładnie ich dealer próbuje oszukać na cenie.
@eloyard: Normalnie będzie jechało, sztywniutko. Kiedyś jeździłem u kogoś tirem 410 KM, i raz był nieznacznie przeładowany (masa całkowita 42 tony), i wszystko było okay. A między 410 a 370 niewielka różnica, tym bardziej, że tam było bodajże 1960 albo 1980 Nm, a tutaj 1900, więc minimalnie mniej.
Tak samo ludzi niektórzy pukali się w głowę, że do jeżdżenia w tym głównie na trasy w tym na biznesy międzynarodowe kupiłem osobówkę
@eloyard:

1) Gdy byłem kierowcą tira bardzo rzadko zdarzało mi się wyprzedzać. Chyba że naprawdę ktoś by jechał prawym pasem autostradą poniżej 70 km/h, albo krajówką traktor / rowerzysta kilkanaście km/h a ja na pusto, oraz widoczność dobra kilometr naprzód.

2) 90-95% jazdy będzie po terenie płaskim lub ewentualnie bardzo lekko pagórkowatym. W góry raz na ruski rok, i to jeśli już, to i tak tylko dobrze wyprofilowane autostrady, / krajówki,
@panzerschokolade: Jaki czysty masochizm. W zimę webasto, w lato klima postojowa, lampeczka do czytania, lampeczki czerwone na nastrój wieczorowy przed spaniem, możliwość ładowania telefonu / laptopa nie wstając z łóżka, super wygodne łóżko rozsuwane, wygodne fotele, pełno schowków, otwierany szyberdach z moskitierą, elektryczny czajnik, lodówka, itd. Żyć, nie umierać.
@Adamfabiarz nie chodzi o góry góry serpentyny, tylko jakkolwiek przechył inny niż rampa, tam gdzie będziesz chciał jechać normalnie żeby bryczką chłop nie próbował wyprzedzać.
@eloyard: Ja tam patrzę przed siebie a nie co ktoś tam za mną. Chyba chłop widzi, że jedzie przed nim 12-kołowiec.
Poza tym nie ma co przesadzać. Jeździłem kiedyś autem 410 KM / 1960 albo 1980 Nm i ważył po 40-42 tony i normalnie dawał radę, więc 370 KM / 1900 Nm z max 40 tonami też da radę.

@panzerschokolade Przecież tu u mnie będą 2 metry wysokości do stania w