Wpis z mikrobloga

Chyba pora na kolejną wersję bazy. Robiłem dobrze znane bloki z torami i w pewnym momencie zacząłem mieć problemy z blokującymi się pociągami przy zbyt dużej ilości fabryk (fabryką nazywam blok składający się z kilkudziesięciu/kilkuset pieców/montowni). Można by to rozwiązać projektując lepsze bloki, z lepszymi skrzyżowaniami itd. ale chyba podejdę teraz do tego w inny sposób. Nie będę robił ściśle przylegających do siebie bloków a raczej oddalone od siebie na mapie bloki z rozbudowanymi poczekalniami dla pociągów itd. Nie będę ograniczony rozmiarem kratki i duże przestrzenie pomiędzy blokami pozwolą na budowę zaawansowanych skrzyżowań, które i tak będą mało obciążone z racji odległości pomiędzy blokami (w obecnej wersji każdy blok ma w każdym rogu krzyżówkę, jest tego za dużo).

No i dobrze, że w końcu zdecydowałem się przejść kompletnie na energię atomową. Przedtem budowałem ogromne elektrownie słoneczne i to naturalnie bardzo dobrze działało, dodatkowo była to energia za darmo, natomiast wymagało to zbyt dużej przestrzeni. Uran zużywa się na tyle wolno, że jak raz postawi się dobrą przetwórnię, to można już olać ten temat do końca gry.

#factorio
  • 10
@Murasame: Po prostu rozciągając całość nie unikasz problemu, tylko go przenosisz. Czas pociągu spędzony na oczekiwaniu na przejazd przez skrzyżowanie zamieniasz na czas dotarcia do tego skrzyżowania. A jeśli masz jakieś locki, to zwkle kwestia poprawienia świateł, a nie samych torów.

Zamiast tego albo lepiej rozplanuj bloki żeby pociągi miały sumarycznie mniej do jeżdżenia. Np żeby płytki miedziane/żelazne/stalowe nie musiały jeździć przez całą bazę do produkcji podstawowych komponentów (które zużywają ich
Uran zużywa się na tyle wolno, że jak raz postawi się dobrą przetwórnię, to można już olać ten temat do końca gry.


@Murasame:
Problem w tym, że energia atomowa to dużo wody i pary, a to dużo obliczeń.
Przy megabazach i dziesiątkach reaktorów to zauważalnie zżera UPSy.

A jakby nie było -- przestrzeń w Factorio jest tak olbrzymia, że niemal darmowa, można budować solarbloki w miejscach, gdzie nie ma surowców ani
  • 0
@zakopiak: Właśnie z drutami to ja się długo zastanawiałem, to samo z prętami, bo najefektywniej jest wozić płytki i przetwarzać je na miejscu ale ideę miałem taką, żeby zajmowały się tym wyspecjalizowane bloki, żeby łatwo wszystko skalować. Ale im większa baza tym bardziej przeszkadza za duży ruch i dopiero wtedy zauważa się jak bardzo trzeba ten ruch minimalizować. Kolejna sprawa, co gorsze niż ten ruch, to ciężko projektować bloki pod taki
@Murasame: Moja megabaza też ma brygady pająków -- do budowania, do zasypywania wody, do #!$%@? robali (mimo, że przy ~2500 SPM je wyłączyłem, bo już nie miały sensu), ale i tak cały teren bazy to jedna wielka sieć roboportów i roboty lataja z jednej strony na drugą. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak zaczynało brakować prądu -- to dobudowanie paru solarblocków to kwestia kilku kliknięć i parę minut
  • 0
@Polinik:

Robaki nie stanowią zagrożenia w endgame ale to chyba jedyne co mi daje cel do grania, czyli rozwijać zasięg artylerii, urządzać masowy ostrzał i patrzeć jak sprawuje się obrona stanowiska z artylerią i ile murów jest niszczone.