Wpis z mikrobloga

  • 0
@Fyrloczek konstytucją czy tam wytrzymałość może Ci dodawać domowe KW na start. No i 1k8 to znaczy że można rzucić ile ma PW, zależy od mistrza.
  • Odpowiedz
  • 0
@Fevx Tak modyfikator +1. Ok to już rozumiem :D bałam się że te pierwsze punkty też trzeba "wylosować" i zacznę z np 2 punktami życia xD lvlowanie rozumiem. To ten początek był niejasny
  • Odpowiedz
@Fyrloczek: W BGII i podejrzewam, że i w Trójce można było ustawić, żeby od razu przydzielało maksymalną ilość PW. Wcześniej w jedynce to nawet kilkanaście razy wczytywałem ponownie grę, by w czasie awansowania uzyskać maksymalny poziom PW.
Ale jeśli mowa o RPG, a nie cRPG, to zależy tylko od MG.
  • Odpowiedz
@Fevx: To się chwali.
PS. Pamiętam jak czytałem Tawernę RPG (dostarczane z płytką od CDAction) to jednym z moich ulubionych działów, były tzw. kwiatki RPG. Masz się czymś śmiesznym podzielić?
  • Odpowiedz
@Fyrloczek: @Chrystus @Fevx Na pierwszym poziomie postać uzyskuje "pełną" kość PW (w przypadku Łotra 8 PW) plus premię z Kondycji. W tym przypadku postać musi mieć Kondycję 12 lub 13.

Premię (karę) z cech w D&D liczy się wg wzoru [wartość cechy] / 2 - 5 i rezultat zaokrągla w dół; jakiś czas temu rozpisywałem to w Excelu.

W przypadku awansu na wyższe poziomy gracz ma wybór: 1) może wylosować liczbę
  • Odpowiedz
  • 2
@Aerthevizzt bardzo słabo znam 5 ed, grałem tylko raz u MG który miał lokalny przydomek "#!$%@? Mistrz Gry". Ja zatrzymany jestem na 3/3.5.
@Chrystus tak z bomby nie pamiętam ale może gdzieś wygrzebie co sobie spisywaliśmy na sesjach kiedyś.
  • Odpowiedz
@Fevx: W 3/3,5 różnica polega na tym, że przy awansie na wyższy poziom nie ma opcji 2) ("weź połowe kości PW+1").
Poza tym w 5e części postaci zwiększono kości życia (Czarodziej/Zaklinacz z k4 na k6; Łotrzyk/Bard z k6 na k8).
  • Odpowiedz