Aktywne Wpisy
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Skopiuj link
Skopiuj linkTa treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Wykop.pl
Podróże
Gospodarka
Ukraina
Technologia
Motoryzacja
Sport
Rozrywka
Informacje
Ciekawostki
Mam problem z samochodem honda Jazz, silnik 1.4 benzyna + gaz (STAG), 2004.
Na początku tylko kręcił, jakby nie dochodziło paliwo lub nie dawał iskry, zupełnie bez jakichkolwiek oporów. Spróbowałem zapalic go na Plaku i nawet nie drgnął, jakby nie zauważył tego plaka (przepustnica działa). Potem moje podejrzenia skierowałem na świece i cewki. Wyjąłem pierwszą świece, wygląda nadal jak nowa, ostatnio je wymieniałem. Niby zdjąłem wszystkie 4 cewki ale nie wykręcałem innych świec ze względu na dobry stan pierwszej. Tylko na pierwszej cewce patrzyłem czy daje iskrę i dawało. Gdy wszystko złożyłem do kupy, odpiąłem jeszcze czujnik położenia wału, bo jakiś mechanik zaproponował że może być zepsuty, ale wszystko było ok, komputer pokazywał obroty podczas odpalania. Podczas kolejnych prób odpalania brzmiało to tak jakby brakowało iskry albo paliwa, wszystko wyglądało jakby go coś blokowało, niby juz łapał, jednkże brakowało czegoś. Stąd moje pytanie co mogło się zepsuć?
-nie zapala na plaku, w ogóle go nie "pobudza"
-pierwsza cewka i świeca dają iskrę
-na świecy czuć paliwo
-akumulator był ładowany
-samochód odpalił mi jakieś dwa lub trzy miesiące temu i pracował jakby na 1-3 tłokach, całym samochodem trzęsło
-na żadnym z 3 komputerów nie pokazuje błędów (od kostki obd po jakiś sprzęt na kilka tyś)
-To pewnie od dłuższego postoju, bo samochód nie jeździ od miesiąca, na wyjściu z odmy do obudowy filtra powietrza pojawia się biały osad, cos jakby olej z wodą. Na bagnecie i korku wlewu wszystko jest ok
-Mechanik podejrzewa że zawory nie były długo ustawiane i to jest przyczyną. Sam nie kojarzę kiedy były, więc jest taka opcja.
#honda #samochody #mechanikasamochodowa
@Pomoczsamochodem: a reszta?
Jak nie zapala to albo nie ma iskry albo odpowiedniej mieszanki paliwowej. Jak iskra jest to poprzez uszkodzony reduktor albo wtryski LPG może być za bogato. Zakręcić gaz na butli. Odpalić go jakoś. Niech pochodzi z 15 min albo pojeździć na benzynie i wtedy spróbować po dłuższym czasie odpalić. Oczywiście gaz cały czas zakręcony na butli. Mógłby się też rozjechać korekty paliwowe.
Bo może kompresji nie ma przez zerwany rozrząd skoro jest iskra i paliwo jest to powinien coś łapac.
@Pomoczsamochodem: tak
@Pomoczsamochodem: korekty sterownika ECU żeby lambda się zgadzała. Na pb i LPG mają być zbliżone. Poczytaj o tym w google bo dużo pisania.
@Pomoczsamochodem: na wyłączonym zapłonie przytrzymujesz przycisk od gazu i włączasz zapłon. Powinna się zaswiecic lampka od gazu i zapiszczeć. I wtedy gaz masz załączony niezależnie od temperatury. Jak nie zadziała to prawdopodobnie masz wyłączoną tą opcję w ustawieniach