Wpis z mikrobloga

Ostatnio przyszło mi zawiadomienie o karze z UFG. Okazało się, że mam jeden dzień przerwy w ubezpieczeniu, co nie powinno mieć miejsca. Zrobili kontrolę i wyszło, że 11.10.23r. nie miałam ubezpieczenia, na początku byłam pewna, że to jakiś błąd.
Dany samochód kupiłam właśnie 11.10.23r z komisu i był on ubezpieczony, sprzedający pokazywał mi nawet na stronie UFG nr polisy itd. Pan z komisu powiedział, że mam zadzwonić do ubezpieczalni, podać nr polisy i przepisać ubezpieczenie na siebie, po czym zdecydować, czy kontynuuje, czy wypowiadam to ubezpieczenie. Jeszcze tego samego dnia zadzwoniłam tam, przepisałam na siebie, po czym zrezygnowałam z tej ubezpieczalni. Przez telefon usłyszałam, że w takim razie ta obecna polisa kończy się dzisiaj (tj. 11.10.23r.) i muszę pamiętać, żeby od dnia następnego mieć już nową polisę. Od razu po zakończonej rozmowie weszłam sobie na rankomat i wybrałam najlepszą opcję od razu kupując (polisa rozpoczęła się 12.10.23), żeby faktycznie od następnego dnia mieć, bo Pan z ubezpieczalni przestrzegał mnie właśnie o tych karach. Dostałam potem na maila wszystkie potwierdzenia zakończenia starej polisy i wykupienia nowej, ale nie zaglądałam w te maile, bo uwierzyłam na słowo, więc po prostu te maile zachowałam.
Zaraz po świętach dostałam list z UFG, że dostałam karę bo 11.10.2023r miałam przerwę w OC. Byłam pewna, że to błąd i dopiero wtedy wróciłam do tych maili z poprzedniej ubezpieczalni, z potwierdzeniem zakończenia polisy, który miał nastąpić w dniu rozmowy telefonicznej 11.10.23r. Ale patrzę a tam "data zakończenia polisy 10.10.2023r.". Wszystkie maile mają datę otrzymania jako 11.10, tak samo jak rozmowa z ubezpieczalnią również odbyła się tego dnia, a ten konsultant jeszcze ze trzy razy podkreślał, że "dzisiaj kończy się to ubezpieczenie od jutra musi mieć Pani nowe ubezpieczenie".
I teraz się zastanawiam, czy to błąd i on przez przypadek zaznaczył tam koniec na 10.10.23, pomimo rozmowy dopiero 11.10., czy to z komisu nie opłacili czegoś. Możliwe jest, żeby jakoś wstecznie zakończyli tamtą polisę?
Czy da się to jakoś wyjaśnić, czy ja błąd gdzieś zrobiłam...
#ufg #motoryzacja #samochody #ubezpieczenieoc
  • 13
  • Odpowiedz
czy ja błąd gdzieś zrobiłam...


@karmenouno: a wystarczyło iść do jakiegoś cuk lub innego wynalazku...
ogarnęli by wszystko od rozwiązania umowy po zawarcie nowej i problemu by nie było¯\(ツ)/¯

a tak będzie kara¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@karmenouno: z ciekawości dlaczego rezygnowałaś z opłaconej polisy, którą mogłaś mieć do końca jej ważności? szczerze to nawet nie miałaś obowiązku cokolwiek robić bo polisa była ważna.
  • Odpowiedz
@karmenouno: pisz odwolanie do tej firmy co przyjela wypowiedzenie z dniem 10.10 bo nie moglas tego zrobic bowiem nie bylas wlasicielem pojazdu. Niech robia korekte a potem uderzac do ufg.
Najlatwiej jakbys miala papier z komisu o ubezpieczeniu ale teraz wszyscy cyfrowo i cyfrowo to potem przy odkrecaniu nie jest tak latwo.
  • Odpowiedz
@karmenouno: pisz do ufg ze 10 to ty nie bylas wlascicielem pojazdu i nie moglas przedmiotowej umowy wypowiedziec tego dnia. Wypowiedzialas w dniu zakupu 11 i tego dnia zakonczylas umowe oraz wykupilas ubezpieczenie rozpoczynajac od kolejnego dnia.
  • Odpowiedz
@karmenouno to witaj w klubie. Mi dokładnie tyle samo, bo to jest 1440 zł za brak OC od 1 do 3 dni, potem już większa kwota.

U mnie dupy dał agent ubezpieczeniowy, bo wystawił polisę o dzień później niż było to wymagane. Teraz czekam, bo mają sprawdzać kto i dlaczego tak wystawił ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz