Wpis z mikrobloga

@NieBendePrasowac Prawo pracy nie chroni przed odpowiedzialnością cywilną i karną człowieku. Umowa o pracę nie chroni cudownie od odpowiedzialności za niszczenie infrastruktury. Tak jak chłop z linku w wątku normalnie do więzienia poszedł za rozwalenie wiaduktu. Mylisz dwie różne rzeczy.
  • Odpowiedz
Tak jak chłop z linku w wątku normalnie do więzienia poszedł za rozwalenie wiaduktu


@wezsepigulke: no ale w tamtej sprawie właśnie miał odpowiedzialność karną...
Tutaj natomiast, na pierwszy rzut oka, wątpliwa wydaje się wina kierowcy więc założenie idzie rozbić o kant dupy. Jeśli jednak jest całkowicie winny i sąd wyda wyrok na mocy prawa karnego to kierowca dostanie więcej niż 3 pensje. Tak samo jak pracodawca, który udowodni w sprawie cywilnej
  • Odpowiedz
@NieBendePrasowac Jeszcze raz, postaram Ci się napisać to w miarę zrozumiale

Pracownik odpowiada do trzech pensji za uszkodzenia na mieniu pracodawcy

Człowiek odpowiada w całości na mieniu wyrządzonym podmiotom trzecim w całości, niezależnie czy jest zatrudniony czy nie.

Inaczej mówiąc, jakbyś miał dom za 10mln euro, on by tym tirem wjechał w twoj dom i go zburzył do fundamentów, nawet nieumyślnie, to nie jest tak że OC zapłaci 1mln a kierowca rzuci
  • Odpowiedz
@Kolarzino: @midcoastt Rozwalają mnie te wypadki - widać że to coś nowego budowanego, są dalmierze fajne laserowe za grosze - pilot mógł zmierzyć dla pewności. TIRowiec też robal do zastąpienia autopilotem mam nadzieje w końcu skoro oni i tak ledwo te kółka tylko trzymają.

Tak samo szczyt takiego ładunku mógłby mieć urządzonko albo na kabinie TIRa też dalmierz i w skali świata SETKI milionów dolarów oszczędzone na takich wypadkach
  • Odpowiedz
Była podobna historia w Trójmieście. Uderzył w wiadukt przewożoną koparką. Kierowca popełnił po paru dniach strategiczne samobójstwo, bo OC ma ograniczoną kwotę wypłaty na jedno zdarzenie. Reszta obciążyłaby sprawcę.


@wezsepigulke: WTF ? I co mu dał samobój? Przecież lajtowo by mógł zrobić upadłosć konsumencką i z gołą dupą zaczynać od nowa.
  • Odpowiedz
@Wykopaliskasz: tej im nikt nie pozwoli wbudować ponownie. Nie będzie żadnego szpachlowania ani nic. Co do belki to nie wygląda jak Kujan czy T. Ma przekrój dwuteowy, ale może to jakiś rodzaj Kujana. Ja montowałam inny rodzaj, bo typowe Kujany, ale można zrobić belki na specjalne zamówienie również. Pracowałam 8 lat jako kierownik robót mostowych, ale ta belka jest trochę niestandardowa. Wygląda jak Płońsk bardziej, ale ich się już nie produkuje
  • Odpowiedz
@prezesstargard: są określone skrajnie dla klas dróg w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. Nowe rozporządzenie masz z 2022 z lipca bodajże, ale w uchylonym również były. Akurat w uchylonym były mniejsze skrajnie, a oni możliwe, że mają projekt na starych przepisach, ale to różnica 20-30 cm bodajże. Nie pamiętam z głowy.
  • Odpowiedz
@plonaca_topola: Poniżej zdjęcie, na którym lepiej widać przekrój części betonowej. To może być belka typu MG-T (na zdjęciu przewrócona do góry nogami).

Mnie natomiast szczególnie zastanawia ta nieobetonowana część w środku przęsła. Widziałem te belki tylko na tym kontrakcie przy okazji jakiegoś innego artykułu. Zastanawiam się, czy to jakiś konkretny stosowany typ, czy jedynie tutaj specjalnie je zaprojektowali i wykonali na potrzeby kontraktu.
Wykopaliskasz - @plonaca_topola: Poniżej zdjęcie, na którym lepiej widać przekrój czę...

źródło: 41812_281220234

Pobierz
  • Odpowiedz