Wpis z mikrobloga

Kampania medialna dotycząca szczepień znów ruszyła pełną parą,ale czy istnieją jakieś dokładne wytyczne dotyczące promocji tych (i innych) leków?

Tak. Obywatel jest chroniony przed wprowadzającą w błąd reklamą przez dyrektywę Parlamentu Europejskiego z 2001 roku.

Absolutnie mamy precyzyjne przepisy,a mianowicie wspólnotowy kodeks produktów leczniczych,który ma zastosowanie w każdym państwie członkowskim Unii Europejskiej,a więc także w #polska

Strona 73 mówi dokładnie o reklamie produktów leczniczych. Produkty lecznicze obejmują również szczepionki i te substancje,które zostały zdefiniowane jako szczepionki.

"Reklama oznacza wszelkie działania informacyjne,akwizycyjne lub podżegające,które promują przepisywanie,dostarczanie,sprzedaż lub konsumpcję produktów leczniczych".
Europejski Trybunał Sprawiedliwości w orzeczeniu z grudnia ubiegłego roku wyjaśnił również,że rozporządzenie to ma również zastosowanie do reklamy,którą należy rozumieć szeroko"

Zgodnie z istotą art. 90,publiczna reklama leku,a więc także szczepionki,nie może zawierać żadnych elementów sugerujących,że skuteczność leku jest gwarantowana bez niepożądanych skutków ubocznych większych lub równych innemu leczeniu. "W tym miejscu należy więc od razu powiedzieć,że chociaż jasne jest,że te tak zwane szczepionki mogą mieć bardzo poważne skutki uboczne,nawet śmierć,zostało to oficjalnie stwierdzone w ulotkach dołączonych do tych substancji dopiero od września tego roku. Kiedy mówią o tych tak zwanych szczepionkach, praktycznie nie odnoszą się do możliwości wystąpienia nawet poważnych lub nieodwracalnych skutków ubocznych.

To już jest naruszenie. Przedstawia się to tak,jakby to była aspiryna".

"Następnie mamy punkt F, który odnosi się do reklam naukowców,pracowników służby zdrowia lub osób,które,choć nie są ani naukowcami,ani pracownikami służby zdrowia,a tylko reklamującymi się VIPami,mogą,ze względu na ich rozgłos,zachęcać do konsumpcji leków.
Zawarte w naruszeniu dotyczącym skutków ubocznych, "więc wszystkie te reklamy, które widzieliśmy,różnych #kubica robiących #ostatniaprosta , o których również mowa". Wszystko bez wskazania,że istnieje efekt uboczny".

Państwa członkowskie zakazują również jakiejkolwiek reklamy produktu leczniczego,dla którego nie wydano pozwolenia na dopuszczenie do obrotu. "Nawet w tym przypadku można natychmiast zakwestionować reklamę dotyczącą skuteczności,dla której szczepionka nie została dopuszczona do obrotu. Wiemy,że lekarz może stosować szczepionkę poza wskazaniami rejestracyjnymi na własną odpowiedzialność w konkretnych,indywidualnych przypadkach swoich pacjentów.

https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2001/83/oj

#koronawirus #szczepienia #nauka #medycyna #polityka #europa
Verdino - Kampania medialna dotycząca szczepień znów ruszyła pełną parą,ale czy istni...

źródło: F6076CF0-E73E-46EA-AD2D-085EC43B15F1

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz