Wpis z mikrobloga

Mirki, zastanawiam się, w którym kierunku się rozwijać, aby nie natrafić zbyt szybko na sufit zarobków i cieszyć się z tego co robię.

Obecnie pracuję jako Data Analyst w dużym banku i zarabiam 13400/msc na UoP. Jest spora szansa, że od stycznia awansuję na stopień wyżej i będę miał 15-19k. Jednak w tej pracy jest strasznie mało roboty, nie ma clouda i ogólnie się nie rozwijam. Głównie automatyzuje jakieś nudne procesy co nie ma za wiele wspólnego z analizą danych.

Skończyłem Informatykę i Ekonometrię na AGHu i od jakiegoś czasu uczę się na własną rękę Machine Learningu. Ogólnie podoba mi się Data Science. Czy mając 3 lata doświadczenia jako Data Analyst i douczywszy się z ML + jakiegoś Clouda jest szansa złapać pozycję mida jako Data Scientist, żeby nie zjechać z zarobków? Może macie inne propozycje ciekawych ról jak ML Engineer czy inne? Znam SQL, R, Pythona, QlikSense.

#it #datascience #data #analizadanych #pracbaza #pracait #programowanie #programista15k
  • 7
@donfazzione: Ja bym próbował na Twoim miejscu iść w AI/Data Science do jakiejś kontraktorni. Musisz tylko tak napisać cv, żeby chociaż trochę sugerowało, że robiłeś coś komercyjnie w DS/AI. BTW, banki są tragiczne do rozwoju w AI. Tam na stanowiskach określanych jako Data Scientist potrafią wymagać VBA ()
@donfazzione wiesz co, potencjalnie chcesz startować na mida, więc jest spora szansa, że nie będziesz tego robił. Robienie AI produkcyjnie też różni się do tego, gdzie to robisz. Są takie projekty, gdzie jest osobny zespół który się tym zajmuje, i masz np. osobne zespoły do robienia prototypów a osobne od wdrażania najlepszego rozwiązania. Ja np na aktualnym projekcie robię tylko to pierwsze. Ktoś inny puszcza to na prod i ktoś inny utrzymuje.
@JamesJoyce Polecasz jakieś materialy do nauki czy po prostu ladowac projekty i dawac na githuba/zrobic swoja stronke portfolio? Np. ostatnio natrafilem na roadmaps.sh ze sciezka AI:DS. Co o tym myslisz?

Dziekuje za odpowiedzi, bardzo doceniam