Wpis z mikrobloga

Siema, jestem totalnie nowy w swiecie krypto. Chcialbym zaczac cos inwestowac, mniejsze kwoty - pareset zlotych miesiecznie w krypto/akcje. Teraz pytanie na jakiej gieldzie najbardziej bedzie mi sie to oplacalo pod wzgledem prowizji? Wiem tez, ze nie powinno trzymac sie krypto na gieldzie. Jaki portfel bedzie najlepszy? Czy rozne portfele maja rozne prowizje za wplaty? Czy to zalezy od gieldy? Ogolnie chodzi mi o portfel mobilny, bo mysle ze kupno fizycznego portfela w moim przypadku mija sie z celem. Jeszcze jedno pytanie - jak najlepiej wplacac pieniadze na gielde? Revolutem, przelewem czy cos innego?
#kryptowaluty #krypto #akcje #btc #gielda
  • 8
  • Odpowiedz
@dankan772 na Revolut zamieniasz PLN na EUR i przesyłasz na giełdę. Z giełd do BTC najlepiej mi wychodził Kraken, Onetrading i Coinbase. Jeśli chodzi o portfele na tel, to np. Mycelium albo BlueWallet
  • Odpowiedz
@surflou: mozna daytraderowac na dexach bezposrednio ze swojego portfela. Przy sprzedazy do stablecoinow (USDC, USDT) nie powstaje obiowiazek podatkowy, na dexach nie ma tez zadnego kyc.

@dankan772: coinbase, portfel trezor one (nie jest drogi a nieporownywalnie bezpieczniejszy od portfela na komorce).
  • Odpowiedz
@dankan772: Naucz się czym jest open source. Jak portfel jest open source to jest dobry, jeśli nie to jest zły. Są portfele sprzętowe, są portfele na komputer/telefon.
https://walletscrutiny.com/
Z trzymaniem pieniędzy na giełdzie wiąże się ryzyko, że giełda upadnie albo zostanie zhakowana. Wtedy może odzyskasz pieniądze albo nie, dlatego lepszy jest własny portfel. Jeśli chodzi o paręset złotych miesięcznie to lepiej co kilka miesięcy robić jeden przelew na portfel. Naucz się
  • Odpowiedz