Wpis z mikrobloga

Wszystko zalezy od stanu silnika. Wieksza wartosc = wyzsza lepkosc oleju. Jezeli silnik jest idealny to lepsza jest nizsza lepkosc, dzieki czemu olej latwiej przeplywa.
  • Odpowiedz
@GenPi zależnie jaki producent zaleca i co było wcześniej lane. Mechaników nie słuchaj bo przeważnie pieprzą głupoty i powtarzają mądrości ze starych samochodów co jeździły i tak na wszystkim co się wlało.
  • Odpowiedz
@GenPi: taki co spełnia normy producenta które znajdziesz w instrukcji, czasami określana jest tez lepkość. ale im niższa tym lepiej.
  • Odpowiedz
@modzelem i tak i nie. Stare wysilone juz silniki lepiej zalac bardziej lepkim olejem, zeby lepiej go uchronic. Nowy silnik jest dobrze spasowany, ale z czasem niestety wszystko sie zuzywa i zaczynaja sie problemy. Malo osob dba odpowiednio o swoj samochod. Gorzej jak ktos wleje z mniejsza lepkoscia niz podaje producent.
  • Odpowiedz
  • 0
@P-v-E: @modzelem @r5678 Moja dziewczyna codziennie dojeżdża po 30km do pracy, srednio co 2 tygodnie musze dolac troche oleju to w takim wypadku wiem, ze najlepiej by byla pewnie naprawa tej a3, ale nie widzi mi się. To lepiej gdy bierze olej przy wyższych prędkosciach, wlac 30 czy 40?
  • Odpowiedz
  • 0
Tylko, że producent zaleca dany olej do benzyny, a to jest benzyna gaz nie wiem czy to jest jakas roznica wieksza
  • Odpowiedz
Tylko, że producent zaleca dany olej do benzyny, a to jest benzyna gaz nie wiem czy to jest jakas roznica wieksza


@GenPi:

praktycznie żadna. gaz ma w sobie więcej siarki, ale to są bardzo małe ilości, może przyczynić się to do tego że jakiś zestaw dodatków szybciej się zużyje niż na samej benzynie. Więc można go trochę wcześniej zmieniać.

Jak pali tyle oleju, to się kupuje najtańszy spełniający normy. Bardziej gruby
  • Odpowiedz