Wpis z mikrobloga

od niedawna mam auto i przydałoby się zmienić opony. głównie ze względów wygody skłaniam się ku wielosezonowych, ale wszędzie widzę informację, że to nie na dłuższe trasy, głównie miasto itd, nigdzie nie widzę jednak wyjaśnienia dlaczego tak jest. chodzi o drogę hamowania przy dużych prędkościach czy o coś jeszcze? moja sytuacja wygląda tak, że w ciągu roku około 6 razy będę musiał robić trasy po około 500 km i z powrotem (kilka dni później) i też około 6 razy w roku krótsze trasy po około 250 km i z powrotem. poza tym cały czas miasto i to dość mało, bo pracuję zdalnie i nie mam potrzeby używania samochodu zbyt często. jakie opony polecilibyście w takim wypadku? #motoryzacja #opony #samochody #pytanie #pytaniedoeksperta
Oake - od niedawna mam auto i przydałoby się zmienić opony. głównie ze względów wygod...

źródło: opony

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@Oake: oczywiście że wielosezon. Śmiało kupuj. Często są lepsze niż letnie i zimówki.

A zamiast skupiać się na jakiś tekstach pooglądaj poczytaj testy i wnioski samemu można wyciągnąć. A nie skupiać się co napisze jakiś student albo AI.
  • Odpowiedz
@Oake: Myślę, że chodzi o ścieralność. Po prostu będziesz wymieniał wielosezony co 3 lata przy robieniu tras, a nie jak sezonowe co 5-6 lat. Ale oszczędzisz przy tym na wymianach i przechowywaniu.
  • Odpowiedz
@Oake:

ja jestem w podobnej sytuacji co ty -praca zdalna, jezdze moze 5-6 razy w miesiacu na zakupy/do biura + para razy w roku dluzsza trasa.

Wczesniej mialem sezonowe lato i zima.
obecnie caloroczne i nie widze absolutnie sensu powrotu do poprzedniej opcji.
  • Odpowiedz
@forfame: I ta częstsza wymiana jest super plusem przy małych przebiegach. Lepiej co 3 lata kupić nowy komplet, masz świeże opony.
  • Odpowiedz
@Oake wybierając opony, musisz też zwrócić uwagę na samochód. Jak masz przedni napęd to spokojnie weź wielosezonowe, ale szukaj takich, które dobrze sobie radzą w zimowych warunkach czyli mają bardziej agresywny bieżnik.
  • Odpowiedz
@Oake: polecam, w tym roku żałożyłem wielosezonówki, tył napęd, 300koni i kleją lepiej niż 4 letnie micheliny letnie. Oglądałem sporo testów i nie ma sie co bać :D a nie trzeba co sezon w kolejkach stać.
Cenowo wychodzi jak dobry zestaw zimówek.
  • Odpowiedz