Wpis z mikrobloga

W Polsce, a najlepiej całej Europie, powinno się technicznie ograniczyć maksymalną prędkość z jaką mogą poruszać się cywilne samochody, a także ograniczyć moc pojazdów, aby uniemożliwić zbyt dynamiczną jazdę.

Maksymalna pojemność: 1.8
Maksymalna liczba koni mechanicznych: 160
Prędkość maksymalna: 150 km/h

Elektryki powinny posiadać ograniczenia, które stanowiłby odpowiedniki tych wartości. Istniejące samochody o większej mocy powinny zostać wycofane z użytkowania. Rozważyć też należy zakaz sprzedaży samochodów tylnonapędowych.

Nie ma żadnego uzasadnienia dla sprzedaży i poruszania się pojazdów o większej mocy. Maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradach w Polsce to 140 km/h, a 99% tras w skali kraju pokonywana jest na drogach o dopuszczalnej prędkości 50-90 km/h. Nawet do tego zaproponowana pojemność to aż nadto.

Takie ograniczenia stłamsiłyby potężną rzeszę kierowców, których zachowania wynikają z korzystania z nadmiarowej mocy pojazdów. Dotyczy to w szczególności typowych BMW oraz Audi, które zazwyczaj mają na pokładzie silniki o mocy 250 KM.

Edukacja nie działa, mandaty nie działają, trzeba więc zabrać narzędzia do łamania prawa.

Ze względów ekologicznych powinno się również wygasić wszelkie motosporty.

#samochody #auta #bmw #audi #mercedes #polskiedrogi #polska
  • 144
@cwlmod: był taki dzban adwokat, co #!$%@? laski bo jeździł szybko ale bezpiecznie. A o ich starszym samochodzie wypowiedział się, że to była trumna na kółkach. To takie przypomnienie, że na drogach są też starsze samochody, o czym chyba zapominasz.

Zadałem ci pytanie dlaczego nie jeździmy 30km/h dlatego, że jest to najwyższa prędkość która praktycznie gwarantuje 100% bezpieczeństwo pieszego i kierowcy.

Na autostradach nie masz pieszych i dlatego nie jeździmy tam
@Trytytytytytka:

A moim zdaniem same ograniczenie maksymalnej prędkości by wystarczyło i już czy ktoś by miał 2.0 czy 3.0 i czy 200km 300km to w sumie mała różnica i tak można by było się rozpędzić do np 150km/h

Ja się nawet zgadzam. Ja swoje pisałem z perspektywy tego, że jeżdżę samochodami 1350-1500 kg, a myślę, że cięższe samochody będą wymagać mocniejszych silników do wygodnej jazdy.
był taki dzban adwokat, co #!$%@? laski bo jeździł szybko ale bezpiecznie. A o ich starszym samochodzie wypowiedział się, że to była trumna na kółkach. To takie przypomnienie, że na drogach są też starsze samochody, o czym chyba zapominasz.


@krytyk__wartosciujacy: Po pierwsze to tamta sytuacjach chyba dalej nie została wyjaśniona w sądzie, więc skąd zarzut, że to jego wina? Po drugie, nawet ten gruz który one jechały jest nieporównywalnie lepszy od
Nawet ja się z tym zgodzę, ale takie miernoty za kółkiem jak @Krupier nawet 120 nie ogarniają xD


@cwlmod: Fajnie, że się odezwałeś. Ciebie bym wpisał do konstytucji RP, że masz jeździć 3 tonowym 6 metrowym suvem, z silnikiem 1.0 3 cylindrowym, ohv, max 60 koni, żeby ci dupa pękała za każdym razem jak cię wyprzedzi rowerzysta lub autobus szybciej ruszy na światłach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cwlmod

@Krupier: No i znowu projekcja. Nie, no to ja nie miałem C1 i nie miałem nigdy żadnego wypadku. xD


Zaraz jeszcze powiesz mi że nazywasz się cwlmod xD


Wiem, że byś chciał być lepszym kierowcą ale to głowa cię tutaj ogranicza xD


Ty nie wiem co tam miałeś, jakiegoś hyundaia, którego #!$%@?łeś, a co później to nie wiem, mam to w dupie.

Ja C1 nigdy nie miałem, wypadku żadnego również
Chcesz mi powiedzieć, że nowa beemka ma trzymać się tych samych limitów jak stary golf czy co to tam było? Przecież to są skrajne różnice w osiągach


@cwlmod: TAK! Limit jest taki sam, a Ty jako kierowca dostosowujesz prędkość do warunków, w tym również stanu technicznego auta.

A co ma fizyka do faktu, że ja zacznę hamować wcześniej


Wypadki (np najczęstsze wymuszenie pierwszeństwa) tak się nie wydarzają. Do groźnej sytuacji dochodzi
@biauekWladcaJajek: moim zdaniem porównanie nie trafione, choć było blisko, nie każdy powinien prowadzić maszynę mechaniczna jaką jest samochód, używając tej maszyny pomimo przeciwskazan zagraża się nie tylko sobie ale i innym, noża kuchennego używa się w domu, jego ostrość zagraża tylko nieumiejętne mu użytkownikowi
Było blisko bo owszem ktoś mógłby noża kuchennego użyć jako broni ale to już wykracza zupełnie poza zakres zastosowania.
@cwlmod: nie, nie porównuję. Ale 180 to wstęp do 200, 200 to wstęp do zamykania licznika i tak dalej. Bo przecież się udało bezpiecznie.
Majtczakiem nie stajesz się w moment, on też pewnie zaczynał od 160, 180, 200...
Ja C1 nigdy nie miałem, wypadku żadnego również nie spowodowałem. Serio dorzucę się do leczenia, mówię to bez złośliwości. Dwubiegunówka to ponoć naprawdę #!$%@? i dla chorego, i dla jego rodziny.


@Krupier: No i znowu projekcja. Sam się chwaliłeś że C1 ledwo ci pod górkę podjechał i dawno temu jak to miałeś wypadek xD

Mylisz dwubiegunowość z biegunką idiotyzmów jakie produkuje twój mózg xD
Nie ma żadnego uzasadnienia dla sprzedaży i poruszania się pojazdów o większej mocy.


@wjtk123: 160 KM w SUVie ważącym 2,2 tony, mogącym przewieźć 8 osób to byłaby straszna bieda. To jechałoby gorzej niż VW Sharan 1.4 TSI. Z drugiej strony 160 KM włożone do małego roadstera to byłaby rakieta.

Jeśli już miałoby być jakieś ograniczenie, to mocy w stosunku do masy.
TAK! Limit jest taki sam, a Ty jako kierowca dostosowujesz prędkość do warunków, w tym również stanu technicznego auta.


@krytyk__wartosciujacy: Aha, czyli limit ustalony według poloneza ma być stosowany dla nowej beemki? I ja w tej beemce mam jeszcze dostosować prędkość ? xD

W sumie zgadza się, dostosowuję prędkość w górę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ta droga będzie porównywalna lub nawet dłuższa niż w przypadku starszego pojazdu.
@wjtk123: Proste. Ciężarówki mają ograniczenie prędkości do 80 km/h i fabryczną blokadę na 90 km/h. Osobówki tak samo powinny mieć - skoro limit to 140 km/h na autostradzie to blokada na 150 km/h i tyle, za modyfikacje i słynne chipowanie silnika sprawa z urzędu.