Wpis z mikrobloga

Pytanie do specjalistów, bo jestem kompletnie zielony w temacie. Składam wniosek do PGE o podłączenie prądu na działce i tam trzeba wpisać wnioskowaną moc przyłączeniową [kW]. Jaką wartość powinienem wpisać w tym polu?

Na ten moment wpisałem 7. Nie wiem, czy zrobiłem dobrze. Oczywiście ze strony obsługi zero pomocy i jakiegokolwiek doradztwa. Działka ma ma mieć charakter typowo rekreacyjny, drewniany domek 50 m² na weekendowe wypady.
#elektryka #energetyka #budujzwykopem
  • 28
  • Odpowiedz
Jaką wartość powinienem wpisać w tym polu?


@PumpkinBill: wpisuj 40kW, za kilka lat przyjdzie samochód bev, ładowanie może brać 22kW plus ok 7kW indukcja

a i nie wierz w teksty "da się zwiększyć"; składasz papiery a tam brak możliwości technicznych i zostajesz w dupie
  • Odpowiedz
@PumpkinBill: tu masz fajny "kalkulator" tj. w tabelce excela w załączniku wpisujesz moce wszystkich urządzeń w W jakie będziesz potencjalnie miał w domu a potem zakładając, że nigdy nie będą chodziły razem mnożysz to przez 0.6 i masz ile mocy przyłączeniowej potrzebujesz https://www.tauron-dystrybucja.pl/kalkulator-mocy-przylaczeniowej

pi razy drzwi wyobraź sobie sytuację, że jest przed świętami, chata pełna, palą się wszystkie światła do tego gra TV, indukcja chodzi na maxa i piekarnik też, stara
  • Odpowiedz
@PumpkinBill: zsumuj sobie moc maksymalna wszystkich urządeń (w kW) i pomnóż * 0.6 - tak mówi teoria i to uwzględnia, że nie wszystkie urządzenia naraz pracują z pełną mocą.

Ew. możesz sobie pomyśleć jakie urządzenia jednocześnie będą pracowały z pełną mocą (czyli np. kuchnia indukcyjna wszystkie 4 pola naraz na max, ale to raczej nierealny scenariusz, bo kto używa indukcji w taki sposób..)
  • Odpowiedz
indukcja chodzi na maxa