Wpis z mikrobloga

Temat: nowe auto #bmw a opony na zimę. Odbieram za 2 tyg nowy samochód oczywiście na oponach letnich. Myślałem o zakupie całego zestawu kół zimowych (opona + felga), ale trochę drogi biznes. Teraz czytam, że nie wystarczy mi kupić same opony zimowe tylko muszę jeszcze czujniki ciśnienia kupić oddzielnie. Prawda to? Nie da się wykorzystać tych już zamontowanych? Następne pytanie - czy przy xdrive powinienem jakoś specjalnie uważać na dobór serwisu wulkanizacji, bo robota musi być lepiej niż zawsze zrobiona? Moje pierwsze poważniejsze auto stąd pytania laika :)

#bmw #samochody #motoryzacja
  • 18
@mlodymedyk: No to przyjmij do wiadomości, że standardem jest kupowanie drugiego zestawu kół. Zobacz czy serwis jeszcze nie ma jakiegoś starego zestawy z zeszłego roku.

Wulkanizacja w ASO powinna być wystarczająca. Jak chcesz zrobic ewentualnie lepiej (a pewnie i tak taniej) to poszukaj serwisu z maszyną do testu drogowego i usługa optymalizacji kół
Nie da się wykorzystać tych już zamontowanych?


@mlodymedyk: da się, ale są delikatne i wulkanizatorzy często je uszkadzają, przekręcają w nich gwinty nie stosując się do zalecanego momentu dokręcenia i ogólnie same z siebie po takim przekładaniu zima/lato uszkadzają się dużo szybciej. najbardziej uzasadniona ekonomicznie opcja to nowe czujniki do drugiego kpl kół. jeżeli cebulisz na oryginały kup jakieś chinole z allegro, ale mogą działać średnio.
A czy letnie masz te same rozmiary z przodu i z tylu? Ja mam 245/275 przy letnich wiec kupiłem całe koła zimowe 245. Druga kwestia to homologacja. Powinienes wziąć certyfikowane bo jak serwis będzie chciał się #!$%@?ć gdyby był problem z zawieszeniem to czeka Cię przepychanka.
Teraz w bmw jest jakaś promocja przy zakupie zimówek. Zmiana za 1 zł i magazynowanie opon w cenie.
@mlodymedyk: @SpeedFight Wielosezon to też dobra opcja, szczególnie jeśli przy okazji pozbędziesz się tego gówna runflat. Jeździłem 252 konnym audi a4 z quattro i nie widziałem specjalnie potrzeby lepszej opony. Dodam że przesiadałem się z hothatcha na naleśnikach. po prostu jak nie jedzie się na limicie to sportowe opony sa zbędne.

Na pewno nie ma sensu przekładania gum w aucie z czujnikami, bo przy częstym przekładaniu jest większa szansa na ich
Powinienes wziąć certyfikowane bo jak serwis będzie chciał się #!$%@?ć gdyby był problem z zawieszeniem to czeka Cię przepychanka.


@paprykkk: Nieprawda. Opony nie mają wpływu na zawieszenie. Jedyne co może ewentualnie się stać to bardziej miękki samochód po wyrzuceniu runflatów. Takie wąty to mogą mieć jak jeździ się na cupach albo semislickach.
@cwlmod: I teraz powiedz mi czy +- różnica w zakupie nadal dobrych jakościowo opon bez homologacji jest chwilowo warta zachodu, przepychanek, pism itd?
Poza tym uważasz że bez faktycznego problemu ktoś od tak Ci napisze pismo bo tego sobie życzysz?
@paprykkk: Ale jakich przepychanek? Napisałem ci żebyś zmienił serwis, bo tam gdzie byłeś to są oszuści. Opony homologowane w ASO są zauważalnie droższe. O ile w takich modelach jak m3, homologacja daje dużo, tak w zwykłych modelach sensu specjalnie nie ma.

Serwis ma obowiązek respektować zapisy gwarancji. Jak chcą robić problem to mają obowiązek ci uzasadnić, a ty masz prawo iść do rzeczoznawcy, dostać opinię wyśmiewającą aso i potem ich obsmarować
jeżeli cebulisz na oryginały kup jakieś chinole z allegro, ale mogą działać średnio.


@dlaczego_michau: a nie można tego jakoś zmostkować aby nie pokazywało błędu? czy w ogóle wyprogramować z kompa? bo to opcja potrzebna tak samo jak moskitiery na łodzi podwodnej. I tak zawsze sobie kontrolujesz i ewentualnie uzupełniasz co jakiś czas i jest to bardziej wiarygodne niż taki czujnik.
Bierz dobre całoroczne a letnie sobie sprzedaj ;)

U mnie RWD, 190km, 450nm ( ͡ ͜ʖ ͡)

Mam Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 jakby co.


@SpeedFight: na taki słaby 190 konny dieselek to wielosezon da radę

U mnie 380KM/650Nm, benzyna kręcąca się do 7k rpm i powyżej 4 zrywa trakcję na trzecim biegu mimo pilot sportów. O wielosezonie nie ma mowy. Ale do dupowozu wielosezon super sprawa
@cwlmod: a na #!$%@? brać drugi zestaw kół w przypadku leasingu na dwa lub trzy lata? Ja bym miał pół garażu #!$%@? kołami xd Kupujesz komplet u dealera za 20 tys, a za 3 lata sprzedajesz za 10 (może). Deal życia.
@paprykkk na obecnym samochodzie miałem certyfikowane jak wyjechał z salonu. Potem zawsze nie certyfikowane, bo nie produkują takich, które sprostałyby moim wymaganiom. A jak wywaliło mi wahacz to serwis nic
@cwlmod: a na #!$%@? brać drugi zestaw kół w przypadku leasingu na dwa lub trzy lata? Ja bym miał pół garażu #!$%@? kołami xd Kupujesz komplet u dealera za 20 tys, a za 3 lata sprzedajesz za 10 (może). Deal życia.


@zbiggniew_wodeccki: A kto powiedział, że masz kupować felgi od dealera? Poza tym pisałem, że wielosezon jest dobrą alternatywą jeśli się dużo nie jeździ

Używki felgi to też dobra opcja.