Wpis z mikrobloga

@hurrdurr221: AGM kupuje się głównie dla start-stopu, bo ten katuje zwykłe kwasówki. Rekuperacja nie różni się niczym od ładowania alternatorem - więc w teorii nic cię nie ogranicza, natomiast na necie powinny być informacje, szczególnie w katalogach producentów aku, jaki akumulator pasuje do twojej wersji silnikowej

W ogóle co to za zwykły diesel - nie hybryda - że ma takie coś? Spotkałem się z tym tylko w hybrydach, gdzie ładowało w
@Atreyu to jest 2.0d z bmw e90 i stary akumulator to jest AGM, a do tego rozkodowanie vin pokazało ten system odzyskiwania energii. Jeśli to faktycznie działa to i tak odzysk do takiego pojedynczego akumulatora musi być bardzo niski. Samochód służy za dojazdówkę na 10-40km po płaskim. To chyba tylko pseudo bajer
2.0d z bmw e90 i stary akumulator to jest AGM


@hurrdurr221: więc ma być agm. dodatkowo w e90 po wymianie akumulatora trzeba zaadaptować nowy i ewentualnie zmienić pojemność. jest też opcja zainstalować zwykły nie agm, tylko trzeba wtedy przekodować na kwasowy, bo wymagane jest inne ładowanie. najlepiej zainstalować agm tak jak było, bo to auto najlepiej na nim działa w skrócie.
@hurrdurr221: @dlaczego_michau nie słyszałem by był tam system odzyskiwania energii, to raczej jakiś błąd

Sam mam e92, instalowali tam zarówno agm jak i kwasiaki, zależnie od roku, wersji i rynku. Głównie dlatego że auto miało start and stop w opcji. U mnie z fabryki był agm, ktoś włożył zwykły i taki kupiłem, sam włożyłem większego kwasiaka

Tylko ważne by go zaprogramować po zmianie na dany typ i pojemność, by alternator ładował
@Atreyu: w E9X jeżeli był energy efficient to zawsze jest agm, bez względu na to czy jest start stop. tak jak napisałem, można włożyć kwasowy, ale trzeba przeprogramować battery managera żeby go nie ubił sposobem ładowania agma.