Wpis z mikrobloga

Jestem zwykłym człowiekiem i wziąłem się za wymianę dolnego wahacza - według zaleceń stacji kontroli. Był potężny luz, że można było skręcać kołem w prawo i lewo, cały sworzeń zniszczony.
Wymieniłem wahacz i teraz koło w którym go wymieniłem jest skręcone w prawo - jak to możliwe? Wyreguja mi to na drążkach, czy mogłem popełnić jakiś błąd podczas montazu? Kierownice mam krzywą.W203 #motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 16
@kreA: Podejrzewam, że popełniłeś popularny błąd przy montażu wahacza. Wielu youtuberów-influencerów powiela ten błąd na nagraniach.
Przykręciłeś wahacz, na podniesionym kole, teraz jest różnica wysokości pomiędzy lewym a prawym kołem.
Wraz z wysokością, zmienia się zbieżność.
Teraz, żeby to ogarnąć. Na kanale, bez odkręcania kół. zluzuj nakrętkę, tam gdzie wąchacz jest przykręcony do sań.
Z lewej strony tak samo, nawet jak wymieniałeś tylko z prawej.
Pobujaj równomiernie autem, a nawet przejedz
@kreA: Tuleję wahacza dokręciłeś, kiedy samochód stał na kołach? Według mnie jak najbardziej jest możliwe, że jeśli zmieniła się całkowita długość wahacza to kąt skrętu koła jest inny.
  • 0
@cacyyy właśnie nie, lekko dokręciłem aby tylko złapać a dokręcałem już na ziemi. Chodzi mi o ten sworzeń który wchodzi w mcpherson. Ten element który jest przykręcony do sań dokręcałem jak był na górze - bo przecież tam nie ma żadnej regulacji, prędzej na sworzniu.
Zawsze


@GeDox: Nie zawsze. są samochody przy których nie ma regulacji pochylenia koła przy połączeniu z kolumną McPhersona.

@kreA Jak dokręciłeś na ziemi śruby w wahaczu(czyli w jego naturalnym położeniu to OK). Zbieżność do ustawienia i tyle.
@kreA: a pamiętałeś dociągnąć wahacz na glebie pod obciążeniem auta? Jeśli tak to trzeba geometrię ustawić. Edit: nie doczytałem jedź na geometrię zapłacisz 150zł i będzie git
@kreA: że zdjęcia wynika że różnica nie jest wielka, może wynikać z niewielkich luzów czy różnic wymiarowych elementów.
Po wymianie takich elementów zazwyczaj jakoś tam trzeba lekko zbieżność skorygować.