Wpis z mikrobloga

Siema, czy taka Honda Civic 1.0 I-VTEC ktora ma silnik 1.0 i 126 koni mechanicznych jest wolniejsza od civica UFO z silnikiem 1.8 która ma 140 koni? Jestem totalnie zielony w temacie aut dlatego pytam. Bo z tego co wiem to jak ma słabszy silnik 1.0 i mniej koni teoretycznie powinna mieć słabszego buta a przecież jest dużo nowsza od UFO? #samochody #motoryzacja #honda
  • 36
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni: co rozumiesz poprzez wolniejsza? chodzi ci o czas 0-100 czy o co? to zupełnie inne silniki, jeden z turbo drugi wolnossak, pierwszy będzie dawał wrażenie dużego przyśpieszenia przy maksymalnym doładowaniu turbiny, drugi będzie przyśpieszał liniowo

tu nie ma co porównywać, w odczuciu będą zupełnie inne, w praktyce oba do setki mają koło 10 sekund więc tak naprawdę to oba są wolne
  • Odpowiedz
koło 10 sekund więc tak naprawdę to oba są wolne


@Loginconajmniej4znaki: raczej klasa średnia przyspieszenia. 10 sekund to tak akurat. Poniżej 10 to masz już najszybsze. 13-17 sekund to wolny. 11 sekund to tak od bidy ujdzie.

No ale sekundy to też nie wyznacznik bo dotyczą bardziej miasta gdzie od zera idziesz.
Jest różnica czy turbo czy nie, ile niutow. Jak auto przyspiesza np od 130 do 150 co jest ważne
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni:
Proszę bardzo, nie dziękuj:
https://www.auto-data.net/pl/honda-civic-x-hatchback-1.0-vtec-129hp-turbo-29691
https://www.auto-data.net/pl/honda-civic-viii-hatchback-5d-1.8i-16v-140hp-12218

Różnica 1.5s na korzyść 1.8 z kilku powodów które mogę złożyć dopiero jak będziesz dociekliwy

Z drugiej strony 0-100 to nie jest najlepszy wyznacznik przyspieszenia. Najlepszy to by byly czasy 100-150 lub 50-150. Przy 0-100 dużo traci się przy starcie w FWD i zmianach biegów jak jest manual i procedurze startu która jest czymś nowym a i tak tego nie użyjesz
Oraz często gęsto
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni: nowszym autem z reguły się lepiej jeździ. Z drugiej strony 1.0 to nie jest silnik na ogromne przebiegi więc zależy jak użytkujesz, ile przebiegu robisz
1.8 będzie sporo więcej palił to na pewno i jest malutkim autem z belką skrętną

Ja bym brał nowsze bo 1.8 to już jest zabytek i z jakością prowadzenia i z komfortem podróży. No ale 1.0 z przebiegiem 150kkm to głupota kupić. W szczególności że
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni: Maksymalne parametry tych silników na papierze mogą wyglądać podobnie, a w codziennej eksploatacji odczucia będą skrajnie różne i mocno na korzyść uturbionego 1.0. Granica zaciera się na autostradach, gdzie oba będą równie słabe ;)
  • Odpowiedz
. W szczególności że tylko jedna generacja miała ten silnik i w kosz


@dzem_z_rzodkiewki: nie sprawdzałem, ale oni w końcu tego silnika nie wpychają na inne rynki? To się ładnie zrobili. Tyle pracy nad pierwszymi turbo benzynowymi w historii Hondy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@wonsz_smieszek: rynki rynkami, kolejne wersje mają wolnossaki i hybrydy
Spóźnili się z turbo kiedy turbo było najlepszym wyborem a teraz produkują hybrydy do miasta jak Toyota. Wiedzą że jak ktoś szuka samochodu na trasy to już na Hondę nie spojrzy bo miejsce Hondy i Forda zajmuje teraz KIA/Hyundai/Renault

A w USA to chyba nigdy nie było 1.0 bo nikt by tego nie kupił i tyle
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni: zależy gdzie jeździsz, ile jeździsz, jaki masz budżet, w jakim stanie jest dany egzemplarz

ciągle z jakiegoś powodu porównujesz ze sobą dwa samochodu które mają zupełnie inne silniki i modele dzieli 10 lat różnicy xD

komfort jazdy będziesz miał większy w nowszym samochodzie, to chyba logiczne, ale ja np takiego 1.0 do jeżdżenia po autostradach bym nie kupił, co innego po mieście
  • Odpowiedz