Wpis z mikrobloga

Siema, czy taka Honda Civic 1.0 I-VTEC ktora ma silnik 1.0 i 126 koni mechanicznych jest wolniejsza od civica UFO z silnikiem 1.8 która ma 140 koni? Jestem totalnie zielony w temacie aut dlatego pytam. Bo z tego co wiem to jak ma słabszy silnik 1.0 i mniej koni teoretycznie powinna mieć słabszego buta a przecież jest dużo nowsza od UFO? #samochody #motoryzacja #honda
  • 36
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni: co rozumiesz poprzez wolniejsza? chodzi ci o czas 0-100 czy o co? to zupełnie inne silniki, jeden z turbo drugi wolnossak, pierwszy będzie dawał wrażenie dużego przyśpieszenia przy maksymalnym doładowaniu turbiny, drugi będzie przyśpieszał liniowo

tu nie ma co porównywać, w odczuciu będą zupełnie inne, w praktyce oba do setki mają koło 10 sekund więc tak naprawdę to oba są wolne
  • Odpowiedz
koło 10 sekund więc tak naprawdę to oba są wolne


@Loginconajmniej4znaki: raczej klasa średnia przyspieszenia. 10 sekund to tak akurat. Poniżej 10 to masz już najszybsze. 13-17 sekund to wolny. 11 sekund to tak od bidy ujdzie.

No ale sekundy to też nie wyznacznik bo dotyczą bardziej miasta gdzie od zera idziesz.
Jest różnica czy turbo czy nie, ile niutow. Jak auto przyspiesza np od 130 do 150 co jest ważne
  • Odpowiedz
@JesteMlodyGzGdyni:
Proszę bardzo, nie dziękuj:
https://www.auto-data.net/pl/honda-civic-x-hatchback-1.0-vtec-129hp-turbo-29691
https://www.auto-data.net/pl/honda-civic-viii-hatchback-5d-1.8i-16v-140hp-12218

Różnica 1.5s na korzyść 1.8 z kilku powodów które mogę złożyć dopiero jak będziesz dociekliwy

Z drugiej strony 0-100 to nie jest najlepszy wyznacznik przyspieszenia. Najlepszy to by byly czasy 100-150 lub 50-150. Przy 0-100 dużo traci się przy starcie w FWD i zmianach biegów jak jest manual i procedurze startu która jest czymś nowym a i tak tego nie użyjesz
Oraz często gęsto
  • Odpowiedz