Wpis z mikrobloga

Mam kilka przemyśleń odnośnie szosowych ustawek. Tak dla przypomnienia bo mam wrażenie że niektórzy nie wiedzą a inni mają dupie.
1. Jak startujemy grupą to i jedziemy grupą. Szczytem chamstwa jest urywanie grupy bo jakiś koń z przodu chce sobie docisnąć i pokazać jaki to on nie jest zajebiście szybki.
2. Na górkach czekamy na resztę grupy (patrz pkt 1)
3. Jak jedziemy parami to trzymaj parę. Dzisiaj koleś przede mną sobie jeździł od lewej do prawej pomimo że grupa jechała parami. Nie wiem czy mnie blokował czy po prostu mu coś odwaliło.
4. Jak musisz splunąć to zjedź na tył peletonu bo inaczej ktoś za tobą dostanie śliną w twarz, nie ważne jak bardzo się postarasz pluć w dal.
5. Jak organizator daje GPX`a to wczytujesz go w swój komputerek/telefon i jedziesz po tym śladzie. Nie zmieniamy trasy w trakcie jazdy.
5a. Jak nie masz komputerka/telefonu z nawigacją (albo nie znasz trasy na pamięć) to nie prowadzisz peletonu.
6. Przekazujemy znaki do tyłu. Co z tego że pierwsza para pokaże gdzie jest dziura jak druga para ominie i nie przekaże dalej. Takie zachowanie kończy się wypadkami.
7. Jak prowadzący peleton ma zahamować to NAJPIERW pokazuje znak żeby reszta zwolniła (oczywiście nie dotyczy sytuacji awaryjnych)
8. Jak chcesz sobie pogadać na ustawce to nie rób tego z przodu peletonu tylko zjedźcie na koniec i nie będziecie stwarzać zagrożenia dla reszty grupy.
9. Jak się umawiamy na jakąś prędkość średnią/przelotową to jedziemy z taką prędkością a nie ciśniemy na maxa.

Ciekaw jestem czy macie jakieś dodatkowe przemyślenia/zasady które są notorycznie łamane na Waszych ustawkach.
#szosa #ustawkirowerowe
  • 4
  • Odpowiedz
- Jak nie znasz trasy to i tak musisz na zmianie prowadzic peleton, wtedy wystraczy zapytac czy skrecamy.
- Sporo osób nie jest świadomych, że jadąc w pierwszej parze trzeba zachować szczególna ostrożność i wypatrywać różnych niebezpieczeństw i informować całą grupę.
- Mocne hamowanie - dosyć często spotykana praktyka przez początkujących.
- Pierwszy raz jesteś na ustawce - poinformuj prowadzącego i obserwuj.
- Widzisz ziomka jadącego na bombie - dej banana (
  • Odpowiedz
Przydatne zestawienie. Można dodać:
- stosujemy się do poleceń lidera grupy
- grupa max 15 os.
- jazda bez lemondki
- fotki robimy na postojach albo na końcu grupy. Zdarzają się osoby wyprzedzające peleton aby sobie fotki porobić.
- nie ścinamy zakrętów/ skrzyżowań.
- nie wyprzedzamy aut na światłach
- pozdrawiamy kolarzystów na trasie :)
- polecam posiadanie ubezpieczenia OC

Ad1. można wyznaczyć segmenty na trasie na których dozwolone jest urwanie się.
  • Odpowiedz