Wpis z mikrobloga

Cześć, jestem zielony w technologii #inteligentnydom Kupiłem odkurzacz #dreame ze stacją z zasobnikami na wodę i kurz. Sterowany jest z aplikacji #mihome która udostępnia m.in poziom naładowania baterii. Nie chce by ładował się powyżej 75-80% dlatego chciałbym by gdy osiągnie poziom powyżej 75% naładowania, żeby było odcinane zasilanie z wtyczki. Jak to najprościej i najtaniej zrobić. Następnie żeby w ogóle mógł wykonać zaplanowane sprzątanie kolejnego dnia o 12:30, przywracałbym zasilanie np. minutę przed i cykl się zamyka
#elektronika #smarthome #diy #zigbee #homeassistant #roborock
  • 24
  • Odpowiedz
Nie chce by ładował się powyżej 75-80%


@michoopro: dlaczego? Dałeś się nabrać na urbanlegendę, według której ładowanie do 100% skraca żywotność baterii?
  • Odpowiedz
@fff112: bo mędrcy w Internecie napisali, że akumulator ma najdłuższą żywotność gdy utrzymuje się jego naładowanie na poziomie 80%, wtedy zamiast po 60 miesiącach wyrzuci go po 61 ()
  • Odpowiedz
  • 3
@fff112: z tego samego powodu, że we flagowcach Samsunga tez 100% to nie 100% a mimo to wprowadzili możliwość blokowania do 85%, w elektrycznym Nissanie Leaf z 2014 którym jeżdżę i który ma 170 tys km, którego 100% to nie 100% a 0% to daleko od 0% również zaleca się jazdę w przedziale 20%-80% i jest możliwa blokada ładowania do 80%.
A przede wszystkim z tego powodu, że żywotność akumulatorów litowo-jonowych
  • Odpowiedz
  • 1
@dktr: Na razie ręcznie wyjąłem wtyczkę wczoraj po naładowaniu do 76%, przed chwilą włączyłem i ma 76%.
@Jarek_P Urban legend? Powiedz to mojemu elektrykowi który zaraz skończy 9 lat czyli 108 miesięcy a bateria ma się bardzo dobrze utraciła 14% żywotności. Powiedz to Danielowi Grzybowi, który przez prawie 7 lat swoją Teslą zrobił 430 tys. km i bateria straciła tylko 18% https://youtu.be/Gfj71aEYZPI?t=538 mimo że na początku nie wiedział że wielu rzeczy
  • Odpowiedz
  • 0