Wpis z mikrobloga

@Nullek: jeśli Focus z poprawionym EcoBoostem (bodajże po 2015, gdzie nacięcia w bloku zastąpili nawierconymi otworami), to Focus, bo jest zwyczajnie lepszym samochodem. 2.0HDi to dobry silnik, problemem jest Citroen/DS4 - okrutnie daremny wynalazek.
  • Odpowiedz
@Nullek: francuska elektronika, do niedawna totalnie zakręcona i zawodna (np. ten sam ekran używany w różnych modelach, ale mocowany w rozny sposób, gdzie o orientacji obrazu decyduje punkt podłączenia masy - kabelek ci się odlutowuje, co dzieje się relatywnie wczesnie i często, i nagle ekran wyświetla wszystko do góry nogami), prowadzenie i generalnie "miałkość" samochodu, przerost formy nad treścią jeśli chodzi o obsługę.
  • Odpowiedz
  • 0
@bidzej: w rodzinie jest C5 x7 i pomimo bycia starszym autem, ale z tej samej "generacji" nigdy żadnych problemów nie było z niczym. Jedyna awaria to z elektrycznym ręcznym i uszkodzenie zawieszenia. W internecie też jakoś nikt bardzo nie narzeka, więc zaciekawiłeś mnie swoim zdaniem. A co innego zaproponowałbyś do 40k i >150km?
A z prowadzeniem DS4 to głównie się skarżą że zawieszenie jest za twarde i nie buja się jak
  • Odpowiedz
W sumie z kompaktów poza Focusem MK3.5 ciężko mi coś polecić z w miarę czystym sumieniem. Tylko zamiast 1.6 EcoBoost przyjrzałbym się jakiemuś dizlowi.
  • Odpowiedz
@Nullek
aktualnie do 30k to się kupuje cos co w miarę cieszy oko i nie jest ulepem. Ceny samochodow to jakaś masakra. Generalnie w DSie zawieszenie twarde, ale tam chyba jest belka z tylu i to pewnie dlatego komfortu brak. W DS5 przynajmniej tak kojarzę. Focus na pewno ma lepsze zawieszenie/prowadzenie. Natomiast jest Fordem. W tej kasie ciezko cokolwiek doradzać, bardziej zwracałbym uwagę na stan konkretnego egzemplarza i czy Ci się podoba.
  • Odpowiedz
@Nullek
Aktualnie te 40k to jak parę lat temu miałbyś okolo 60k na samochod. Tak to się zmieniło i tak tez ceny poszły w gore. Wartość pieniądza przy tej inflacji jest jaka jest...
  • Odpowiedz