Wpis z mikrobloga

Cześć ! Ogólnie piszę na tagu, ponieważ mam kilka pytań, które mnie nurtują.
Jestem studentem dwóch kierunków ( jeden w zasadzie na końcówce ) z kompletnie odmiennych dziedzin. Pierwsze moje wykształcenie to studia stricte humanistyczne, drugi zaś jest mocno związany z prawem / podatkami. Czas pędzi nieubłaganie a ja tak właściwie do końca nie jestem pewien w którą stronę chce pójść. Z jednej strony moje pierwsze wykształcenie zapewne zostanie tylko i wyłącznie planem "B" w razie potknięcia życiowego ( akurat specjalizacja, którą ukończę jest w stanie zagwarantować mi zatrudnienie, choć raczej nie byłbym z niego szczęśliwy ). Ostatnimi czasy, przeglądam oferty pracy w sektorze ERP, który wydaje mi się obszarem bardzo ciekawym zawodowo. Uwielbiam wyzwania i poszerzanie horyzontów myślowych, jednakże ilość informacji o samej ścieżce zawodowej jest całkiem skąpa.
Przechodząc do sedna :
1. Czy jest możliwość wejścia do branży bez doświadczenia ?
2. Czy potrzebne są umiejętności informatyczne na jakimś konkretnym poziomie ?
3. Czy posiadanie umiejętności księgowania oraz wiedzy o funkcjonowaniu spółek wystarczy na stażystę ?
4. Czy praca ta stawia przed pracownikiem wyzwania, których spełnienie bywa satysfakcjonujące ?
5. Skąd czerpać wiedzę ? Systemy ERP wydają się środowiskami zamkniętymi a dostępna w internecie wiedza jest niezywkle skąpa.
6. Gdzie szukać staży ? Ofert dla stażystów jest niezwykle mało ( patrzyłem pracbaza, pracuj, linkedin ).
#erp #sap #kiciochpyta #praca #it
  • 14
1. Tak, ale trzeba się zakręcić - po prostu staraj się wejść jak najwcześniej - jakieś praktyki czy coś w tym rodzaju (praca jako junior, często na start dają SAP BASIS).

2. Nie są. Tzn. jeśli coś wiesz, to może być łatwiej. Znajomość podstaw Excela (kurs online) i podstawy Worda + PowerPointa wystarczą.

3. Tak.

4. Wyzwań jest bardzo dużo: zwłaszcza na początku, kiedy wszystko jest nowe i wiedzę musisz zdobyć samemu,
@fledgeling: @Season6