Wpis z mikrobloga

Mam pytanie co do jazdy autem. Czy delikatny wzrost obrotów przy redukcji np. z 4 na 3 jest szkodliwy dla auta? Bo rozumiem że po redukcji biegu obroty silnika wcale nie powinny wzrosnąć? Czy jak to wkoncu jest? (Pomijam tu technikę międzygazu)
#samochody
  • 9
@Averoeees: Jeśli po wciśnięciu sprzęgła i redukcji nie zwiększysz obrotów silnika (dodając lekko gaz), a wartość prędkości zostanie taka sama, to obroty będą musiały się zwiększyć i po dupie dostaną synchronizatory w skrzyni.
@Averoeees: nie jest szkodliwy, o ile redukujesz z głowa, tak żeby nie zahaczyć o czerwone pole na obrotomierzu. Miedzygazu to się używa przy kłowych skrzyniach, których nie używa sie w cywilnych autach.
@kanciak12: chodzi mi o to, że gdy jadę np. na 6 biegu i mam zamiar skręcić to w czasie hamowania i redukcji biegów po kolei obroty mają się minimalnie podnosić czy mam robić to tak żeby obroty nie wzrastały?
@Meechanik: chodzi mi o to, że gdy jadę np. na 6 biegu i mam zamiar skręcić to w czasie hamowania i redukcji biegów po kolei obroty mają się minimalnie podnosić czy mam robić to tak żeby obroty nie wzrastały?
@Averoeees: jak po redukcji rosną to nic się nie dzieje, ja z reguły hamuje silnikiem na dojazdach albo przed łukami. W takich sytuacjach ze dokładnie mogę przewidzieć kiedy potrzebuje zatrzymać auto.
@kanciak12: tak ale chodzi mi o to, czy przy hamowaniu i redukcji powinienem redukować biegi tak, żeby nie było słychać wzrostu obrotów, czy moge robić to tak żeby było to słyszalne, w sensie jak jest lepiej i jak powinno się robić?