Wpis z mikrobloga

To teraz tylko poczekać do rana i kolejna animacja zrobiona.

Generalnie to pierwszy render, więcej na milion procent znajdę jakieś rzeczy do poprawki.

Chyba trzeba zainwestować w lepszą grafikę. Bo nie lubię czekać, aż mi się wszystkie klatki wyrenderują.
Chociaż to oczekiwanie podobne jest trochę do wywoływania zdjęć z kliszy. Wyjdzie, nie wyjdzie jak będzie wyglądało na końcu.

A i odkryłem jak gifa wstawić do shadera ( ͡ ͜ʖ ͡)

#blender #blender3d #animacja
Pobierz nativ - To teraz tylko poczekać do rana i kolejna animacja zrobiona.

Generalnie to p...
źródło: comment_1673477175dtEMiUnaLQ3UdsMoYlw2eO.jpg
  • 20
1 rzecz którą możesz zrobić a podniesie poziom renderu, to zaokrąglenie krawędzi i miększe światło. W naturze nic nie jest idealnie kanciaste, nawet kanciaste elementy (czy to blacha czy czy nóż mają minimalnie zaokrąglone miejsca). Oczywiście może to ciut wydłużyć render wiec warto się skupić na tym na pierwszym planie ;)
@m_silvus
@KaiserBrotchen
@funeralmoon
@chmielus_93
Ok więc to pierwszy render. Wersja robocza i tak.

Chodzi jak kulawy.
Więc muszę poprawić pracę kamery.
Pewnie przerobię ja w stylu footage.

Nie potrzebne animowałem cały statek stąd te odbłyski w szybie. Powinien zostać statyczny.

A i muszę tło poprawić póki co jest jakie jest.
W końcowym renderze. Statek będzie wychodził z naświetlanej po awarii.

Szybę z hełmu też wyrzuciłem zostawiłem tylko HUD.

Na monitorki wrzucę animowane
@nativ: Z animacji mogę Ci podpowiedzieć, że jest bardzo liniowa (krzywe są liniowe). Dodaj trochę więcej "luzu", lekkiego bujania, nierównego ruchu. Tutaj rusza się jak po sznurku :). Ogólnie jak na pierwsze strzały, spoko :)
@chmielus_93

właśnie poprawiłem ruchy kamery.
Już nie wygląda jakby kulał na jedną nogę xD
Chociaż to jeszcze nie do końca to. Ale jest lepiej.

Dodałem animowane monitorki.
Asteroidy i słońce.
Trochę muszę polepszyć oświetlenie.

W dalszej kolejności będzie dodanie dymu i audio.
.. tak wiem ten model w lodówce ma białe oczy xD
https://youtu.be/3Cov2ySt_R0
@m_silvus
@nativ: sam ruch już spoko, o to chodziło żeby doszlifować, ale teraz to wygląda jakby postać poruszała się w środku skafandra, a skafander stał nieruchomo:). Przyparentuj ruch skafandra do kamery, żeby to kamera była nieruchoma a skafander w ten sposób się poruszał :). Kamera to oczy, więc ten ruch musi wychodzić ze skafandra bo on jest założony na ciało które się porusza :)
Może być i odwrotnie, kwestia efektu :). Skafander + ciało musi być tak jakby jako 1 obiekt animowany, przecież w skafandrze nie będziesz się rozglądać, chyba że to mech :)
@chmielus_93 ogarnąłem dodałem jeszcze jeden pusty obiekt. Którego parentem jest kamera. A hełm przypiąłem do tego nowego pustego.
Trochę mi się keyframe posypały, ale w miarę szybko je naprawiłem.
A co do mecha to będzie kolejna animacja z tego cyklu. :)
Ale wygląda lepiej.
Dzięki za poradę ;)
W
Pracujesz przy animacjach?