Wpis z mikrobloga

Ponieważ kolejny raz pojawił się wysryw:

130 tysięcy zawodowych kierowców brakuje w Polsce


Korzystajac z przymusowej pauzy, nieudacznictwa władz i milicji, tłumaczę o co kaman w popiskiwaniach pryncypałow. Generalnie płaczą, bo nie mogą gardzić i robić kierowców w ch.ja, jak mieli to w zwyczaju i wieloletniej transportowej tradycji

Krótkie info dla zastanawiających się nad zawodem kierowcy. Być może komuś pomoże

1. zarobki poprawione minimalnie (dalej jakieś 50% za mało do wykonywanej pracy) A po zekomych brakach kierowców na rynku mogło się wydawać, że będzie lepiej, co nie? Natomiast poprawił się pryncypalski bajer. Nie kłamią tak bezczelnie jak kilka lat temu.


2. Stale pogarszają się warunki pracy, zaczynając od notorycznych braków miejsc parkingowych po fatalne warunki sanitarne. Czasami zeby wziąć prysznic musisz mieć swoją żarówkę i przyssawkę do przepchnięcia brodzika. Najlepiej jeszcze grzałkę bo woda często leci zimna. Albo na przemian zimna i wrzątek
3. Mandaty nie adekwatne do zarobków, do tego coraz sprytniej poustawiane fotoapłapki, plus coraz więcej kamerek tzw "odleglosciowki" Mandaty są za najmniejsze przewinienia jak np brak kraju rozpoczęcia W pl chyba 100 zł, i dwieście jak jesteś na własnej działalności. Skubią cię na każdym kroku.

I pamiętajcie stara prawdę kierowców - dobre firmy nie szukają kierowców na ogłoszeniach. Do dobrych jest kolejka kierowców. Długo wiszące ogłoszenie cuchnie dziadem jak dwutygodniowa skarpeta zepsutym potem.
Też dla dziada może szukać "alfons" Ponoć dla zachęty proponują gotówkę na start, żebyś tylko wlazł w raka.. i podpisał kwity
#transport #kierowcy #pracbaza #rakcontent
Pobierz robert5502 - Ponieważ kolejny raz pojawił się wysryw:
130 tysięcy zawodowych kierowcó...
źródło: comment_1671094402G6Nt8W3XY7eGqZt3k5PaI2.jpg
  • 25
@robert5502 z ciekawości, ile wg Ciebie powinien zarabiać Polski kierowca na krajówce, ile na międzynarodówce i w jakich systemach pracy.

I jaką relację do tego wynagrodzenia powinny mieć płaca: minimalna, średnia, nauczyciela z 10+ lat stażem, pielęgniarki, strażaka, sprzedawcy w sklepie...
ciekawości, ile wg Ciebie powinien zarabiać Polski kierowca na krajówce, ile na międzynarodówce


@eloyard: Przecież napisałem, zarobki są zaniżone okolo 50%
Natomiast pracy kierowcy nie porównuj do pielęgniarki, nauczyciela itd. Żaden z tych zawodów nie pracuje po 15 h dziennie, czy w nocy, nie mieszka na kilku metrach kwadratowych. Nie nocuje na zonach przemysłowych, parkingach bez sanitarnej infrastruktury itd. O rozłące z rodziną już nie wspomnę.
Najbardziej śmieszą ci, co oczekują kierowcy i mechanika w jednym.


@taktoto: Dokładnie. Najlepiej mówić, że ma się obie lewe ręce.
Acha jeszcze zapomniałem: jak już ktoś zaczyna jeździć, nie mówić że ma się kartę do bankomatu. Ty bierzesz 120 euro na wyjazd i starczy
@robert5502: 50% za mało czego? Podstawy, z dietą? Podaj kwoty.
Trochę zaczynam mieć wrażenie, że zaczyna się robić quasi męczeński zawód z tego kierowcy.

Rozumiem problemy z sanitarnymi aspektami itp. Ale wszystko ma dwie strony. Mamy klienta, gdzie załadunek górą. Jaśnie pan nie będzie skakał po naczepie i jej rozpinał. Kłopot z poinformowaniem, że nie zdąży na slot, a później pretensje, że musi czekać. Komentarze pod jakimś artykułem, że otwierają magazyn?
@Jechanka Ale tu nie jest problem w tym czy ktoś kogoś na siłę wpychał. Przecież wszystko rozchodzi się o to, że pracodawcy chyba oczekują, że państwo właśnie na siłę wsadzi ludzi do tych ciężarówek jęcząc, że brakuje zawodowych kierowców. Brakuje tylko januszom
@czarny_matt94 Ale nie jeżdżą u tych, co by chcieli, żeby u nich jeździli. I ci ludzie chcą, żeby im państwo dało pracownika, wyszkolilo i jeszcze pewnie dofinansowało (uprawnienia najlepiej przez urząd pracy i dofinansowanie do stworzenia stanowiska). Takie pomstowanie na patologię, tylko "dej dej" a samemu jak trzeba wyskoczyć z kasy, to "państwo dej, bo ja tylko dokładam do interesa"
@taktoto: Współpracuję od lata z dużą ilością przewoźników. Nikt nie skarżył mi się na państwo, że coś powinno dać, coś zabrać czy kogoś wyszkolić. Teraz w firmie gdzie pracuję, mamy przewoźnika, który w odpowiedzi na potrzeby rynku ściągnął już kierowców z Afryki. Jak ktoś ma tendencję do narzekania i niedamisizmu, to niech zwija biznes. Ale to jest takie typowo polskie #!$%@?, a nie bezradność wynikająca takiej czy innej sytuacji
@czarny_matt94 Dokładnie. Jednak po prostu cały czas można przeczytać takie wysrywy w internecie, że ludzie są leniwi i dlatego nie chcą jeździć. Normalnych ludzi to śmieszy, ale jak ktoś nie ma do czynienia z branży, to łyka, to co wypisywane jest na różnorakich portalach
@robert5502 A niech ściąga, ale w procedurze takiej jak w innych zawodach a nie oczekuje jakichś przywilejów. No i niech bierze odpowiedzialność za takiego człowieka a nie jak tylko wystawią mu mandaty i odbiorą prawko, to "od bramy się nie znamy" i niech biedak wraca do Afryki, bo tam nie będą go ścigać. I tak mają teraz luzik

"Bezpośrednią odpowiedzialność za umieszczenie na pojeździe ładunku w sposób powodujący przekroczenie dopuszczalnych parametrów pojazdu
@eloyard Wystarczy zmuszać go szantażem (np. że będzie musiał wrócić do Afryki albo dostanie karę finansową, jeśli nie będzie pracował jak pan tego oczekuje) do łamania polskich przepisów

Europejczycy częściej mają świadomość swoich praw i wielu to przeszkadza.