Wpis z mikrobloga

Pracuję od 15 lat w IT - głównie networking, ale nie tylko. Umiem - Linux (Debianopochodne i Redhatopochodne), MySQL, PosgtreSQL, sieci - routingi, w tym OSPF, BGP, NATy, IPv4, IPv6 (NAT64, dual stack), Cisco, Juniper, Huawei, MikroTik, trochę Pythona - tak ze 2 levele powyżej hello world (napisałem i utrzymuję kilka skryptów, które ułatwiają mi pracę), troszkę php, dość dobrze czuję się w skryptach bashowych, ale nie znam np. Powershella, Docker, wirtualizacja (głównie Proxmox HA). Aktualnie administruję kilkoma maszynami fizycznymi i kilkunastoma wirtualnymi, w tym jedna w domu. Zajarany IoT, ale to hobby, nie praca.
Nie mam natomiast żadnej wiedzy jeśli chodzi o cloudy (AWS, Azure, GCP), śladowa wiedza na temat Ansible czy Terraform. Wiem, że jestem w stanie nadrobić braki w wiedzy, mogę zainwestować w kursy/certyfikaty. Pytanie czy warto (na pewno celowałbym w conajmniej mid, najlepiej senior). Czy przy takiej wiedzy praktycznej jaką mam + nadrobieniu braków kursami jestem w stanie wskoczyć od razu na seniora? Dodam tylko, że patrząc tylko na oferty na justjoinit i biorąc dół widełek, senior to tak 2x-3x więcej kasy niż mam teraz.
#devops #it #praca #pracait
  • 22
@rolfik_r1: No to tyle to senior network dostaje w dużych miastach teraz. Kwestia na czym robisz i jak to robisz.
Przejście na chmurę magicznie nie zwiększy ci zarobków jak gdzie indziej nie byles w firmach na tyle duzych ze potem rekrutacje są banalne bo cv samo za ciebie mówi i pieniądze lecą z nieba,
@rolfik_r1: o taka różnica pomiędzy junior a senior - normalne że senior zarabia x razy więcej.

Nie napisałeś tylko co chcesz osiągnąć.
Patrząc po wymienionych technologiach/markach to określiłbym Cię jako senior "sieciowiec"
... chcesz przejść na Devops ? raczej bez doświadczenia na seniora nie przejdziesz.
Kursy pozwolą Ci wejść w dany sektor ale jako raczej junior niż mid.

To że długo czymś administrowałeś nie nada Ci biegłości w innym sektorze ...