Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#motoryzacja #samochody

Nigdy nie jeździłem samochodem bez turbo, więc nie mam porównania. W jaki sposób odczuję różnicę przy wyprzedzaniu między:
Focusem II z silnikiem 1.6 TDCI 90 KM
a
Golfem VI z silnikiem 1.6 MPI 102 KM?

Na papierze ten drugi niby szybciej rozpędza się do setki, ale czytałem, że to straszny muł. Tak przy okazji, z jakim realnym spalaniem muszę się liczyć w tym drugim silniku przy standardowej trasie 30 km w prędkością około 110 km/h, a potem jeszcze z 5 km przez miasto bez jakichś specjalnych korków?
  • 18
  • Odpowiedz
@M13X: nie jeździłem Golfem z tym silnikiem, ale Focusem już tak i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Przyzwoicie się zbiera, na autostradzie też nie ma wstydu :)
  • Odpowiedz
@M13X spalanie golfa koło 7 l/100. Wolnossące 100 koni nie będzie miało zrywu. Wyprzedzanie to redukcja do 3 biegu i pedał w podłogę. Zaletą jest możliwość zrobienia prostej instalacji LPG. Na trasie i prędkości ponad 110 km/h przyjemniej bedzie jechało się focusem. Spalanie Focusa pewnie koło 5,5 / 100 km.
  • Odpowiedz
@M13X:
roznica jest mniej wiecej taka:
jedziesz turbodieslem 90 km/h za TIRem na 5 biegu(czy tam 6, ostatnim jaki masz). zeby go wyprzedzic musisz:
1. kierunkowskaz + upewnic sie ze mozesz
2. zmieniasz pas, gaz w podloge
3. wyprzedzasz
4 kierunkowaskaz w prawo, konczysz wyprzedzanie,

wolnossaca benzyna
1. kierunkowskaz + upewnic sie ze mozesz
2 redukcja na 4
3. zmieniasz pas, gaz w podloge
4. wyprzedzasz
5. kierunkowaskaz w prawo ,
  • Odpowiedz
@M13X diesel lepsza elastyczność, nie musisz redukować bo ciągnie lepiej. Wyprzedzanie takim golfem 1.6 to katorga bo ciągle musisz redukowac bo na 5 przy 90 to on nie jedzie juz nic kompletnie
  • Odpowiedz
Wyprzedzanie takim golfem 1.6 to katorga bo ciągle musisz redukowac bo na 5 przy 90 to on nie jedzie juz nic kompletnie


@drogba90: To co napisałem powyżej to nie do końca prawda.

@M13X: Silnik 1.6 MPI w golfie VI to jednostka wywodząca się w prostej linii z 1989 roku ze zmianą w okolicy 2001 roku - wtedy to zmieniono żeliwny blok na aluminiowy, przy okazji pozbyto się kopułki zapłonowej na
  • Odpowiedz
@M13X: Ja mam np Astrę która waży około 1250kg ma silnik 1.6 101KM Pb
Oraz Fabię która waży około 1250kg ma silnik 1.9 101KM ON

różnica na korzyść diesla jest tak kolosalna że nie ma o czym mówić, a auta ważą mniej wiecej tyle samo i mają taką samą moc. Pierwszym nie da się wyprzedzać szybko i sprawnie, drugim się da.. 4 samochody i zaraz będzie taka droga że przez 20km
  • Odpowiedz
@M13X: Diesel sprawia pozory lepszego przyspieszenia, bardziej wciska w fotel, ale realnie przy tej samej mocy nie ma zbytnio różnic w przyspieszaniu, a jeśli już to na korzyść benzyny. Spalanie? 20% większe niż w dieslu jeśli będziesz jeździł w ten sam sposób.
  • Odpowiedz
@r5678: tylko ta astra ma jakieś 150nm a fabia 250nm więc tu jest różnica. Ja mam z kolei inne porównanie. Peugeot 307 2.0 HDi 90km 205 nm a laguna 2 1.8 120km 175 nm . Pezotem bałem się wyprzedzać a lala w gazie się leciało. Bardziej byłem pewny przy wyprzedzaniu w lagunie.
  • Odpowiedz
@oli91: nie, te silniki mało palą przy niskich obrotach - każdy ośmiozaworowiec jest odporniejszy na wyższe temperatury i na ciut uboższej mieszance pracuje. No i oprócz tego nie jedzie tak jak 16V.
  • Odpowiedz